طالبان و "عصر بزرگ‌ترین تناقض‌ها" - سینا پدرام

طالبان و “عصر بزرگ‌ترین تناقض‌ها” – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

امیرخان متقی، وزیر خارجه رژیم طالبان که به‌منظور شرکت در کنفرانسی در حمایت از فلسطین، به تهران سفرکرده است، اظهار داشت: “ما در عصر بزرگ‌ترین تناقض‌ها به سر می‌بریم. در جهانی که کشورها (اشاره به افغانستان) به دلیل نقض جزئی حقوق بشر تحریم می‌شوند، هم‌زمان، به نسل‌کشی بی‌وقفه یک ملت در جنگ کوچک‌ترین ایرادی نمی‌گیرند”.

جنگ غزه یکی از بزرگ‌ترین فجایع تاریخ معاصر است که در مقابل چشمان جهانیان در حال وقوع است. جنگی که برای تمامی مرتجعین و جنایت‌کاران منطقه و جهان محملی شده است که چهره چرکین خود را “بزک” کنند.

جهان پرتناقضی است و ازاین‌رو طالبان در افغانستان، رژیم اسلامی در ایران، حماس در غزه و اسلامیون در خاورمیانه جولان می‌دهند و حکومت می‌کنند. جهان پرتناقضی است چرا که جنایت‌کاران دیگری از جنس نتانیاهو با همکاری “دوستان” خود در غرب، جنایت جنگی و انتقام از مردم بی‌گناه غزه را به اسم “دفاع” در اذهان عمومی حقنه می‌کنند.

قلمدادکردن هزاران قتل، اعدام، شکنجه و زندانی کردن شهروندان افغانستانی فقط در عرض چند سال گذشته به‌عنوان “نقض جزئی حقوق بشر” نشان‌دهنده ذهن جنایت‌کارانه موجوداتی هست که در افغانستان، توسط دولت‌های غربی و با سیاست شکست‌خورده هیئت حاکمه آمریکا در اریکه قدرت جای گرفته‌اند.

زنان افغانستان از کمترین حقوق شهروندی برخوردار نیستند، کودکان حق تحصیل ندارند، قوانین قرون‌وسطایی را بر تمامی وجوه زندگی شهروندان حاکم کرده‌اند و نهایتاً اسم چنین جنایات و بی حقوقی را “نقض جزئی حقوق بشر” می‌گذارند. شرم هم چیز خوبی هست.

کلمه “تناقض” شاید بیان ناقصی از وضعیت “حقوق بشر” در ژئوپلیتیک کنونی باشد. کلمه “وارونه” دقیق‌ترین کلمه موجود برای به‌تصویرکشیدن جهانی است که توسط طالبان‌ها، خامنه‌ای‌ها، نتانیاهوها و شرکا اداره می‌شود. تنها با اعتراضات جهانی، تنها با ورود نیروی سوم، تنها با قدرت مردم آزاده جهان می‌توان این جنایت‌کاران را متوقف کرد. امید به آینده‌ای بهتر محرکی است که این نیروی سوم را به جلو می‌راند.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *