به سلطه مذهب پایان خواهیم داد - اصغر کریمی

به سلطه مذهب پایان خواهیم داد – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

با سرنگونی جمهوری اسلامی باید به‌طورکلی دست مذهب از دخالت در زندگی مردم قطع شود. قوانین مذهبی باید فوراً ملغی شوند. مذهب رسمی باید لغو شود. هر گونه محرومیت به‌خاطر نداشتن هر مذهبی و یا اعتقاد به هر مذهبی و تفتیش عقاید باید ممنوع شود.

هر نوع تقویت مالی و معنوی مذهب و فعالیت‌ها و نهادها و فرقه‌های مذهبی توسط دولت باید ممنوع شود و کلیه اموال و دارایی‌هایی که در طول حکومت اسلامی توسط نهادهای مذهبی بالا کشیده است، باید بازپس گرفته شود و به استفاده‌های عام‌المنفعه برسد.

حجاب اسلامی اجباری و کلیه قوانین مذهبی در زمینه ازدواج، طلاق، حضانت کودکان و ارث باید لغو شود.

مذهب باید کاملاً از آموزش‌وپرورش جدا شود و تدریس دروس مذهبی، احکام مذهبی و یا تبیین مذهبی موضوعات در مدارس و مؤسسات آموزشی ممنوع گردد.

کودکان و افراد زیر شانزده سال باید از هر نوع دست‌اندازی مذاهب و نهادهای مذهبی مصون نگه داشته شوند. حجاب اسلامی افراد زیر شانزده سال و جلب آنها به فرقه‌های مذهبی و مراسم و اماکن مذهبی باید ممنوع شود.

نقد و انتقاد به کلیه جوانب سیاسی، فرهنگی و اخلاقی و ایدئولوژیکی جامعه باید بدون هیچ قید و شرطی آزاد اعلام شود و هر نوع اجبار فیزیکی و روحی برای پذیرش مذهب و هر نوع تحریکات و تهدیدات مذهبی و ملی و غیره علیه بیان آزادانه نظرات افراد ممنوع گردد.

مراسم مذهبی خشونت‌آمیز و غیرانسانی و هر نوع فعالیت، مراسم و ابراز وجود مذهبی که با آزادی‌ها و حقوق مدنی مردم و با اصل برابری همه مغایر باشد، هر نوع ابراز وجود مذهبی که مخل آرامش و احساس امنیت مردم باشد، هر نوع مراسم و رفتار مذهبی که با قوانین و مقررات مربوط به بهداشت و سلامت افراد و محیط‌زیست و قوانین مربوط به حمایت از حیوانات مغایر باشد، باید ممنوع شود.

این موارد همراه با بندهای دیگری در مورد آزادی بی‌قیدوشرط بیان و عقیده از جمله آزادی بی‌قیدوشرط به هر باور مذهبی و غیرمذهبی، گوشه‌ای از برنامه حزب کمونیست کارگری در زمینه مذهب است. جنبش ضد مذهبی عمیق و گسترده‌ای که در تاروپود جامعه ریشه دوانده است، با سرنگونی جمهوری اسلامی همه این مقررات را به قانون اساسی جامعه تبدیل خواهد کرد. جامعه ایران به هیچ مماشاتی با مذهب تن نخواهد داد. جریانات سیاسی که همچنان در حال مماشات با اسلام هستند، جایی در انقلاب مردم ایران و آینده جامعه ایران نخواهند داشت.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *