نسل‌کشی بهائیان جنایت است! - سیامک بهاری

نسل‌کشی بهائیان جنایت است! – سیامک بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

فرض کنید در یک محکمه بین‌المللی نشسته‌اید و قاضی دادگاه جرائم مندرج در پرونده متهم را چنین قرائت می‌کند:

سرکوب سیستماتیک دولتی، یورش به خانه‌ها، تفتیش وحشیانه، بازداشت خشن صدها نفر از جمله کودکان کم سن و سالمندان، پرونده‌سازی و پاپوش‌دوزی و انتساب جاسوسی برای کشور متخاصم، اعدام ۲۰۰ نفر از جمله کودک هفده‌ساله مونا محمودنژاد به جرم اعتقادات مذهبی، محاکمه‌های غیرعلنی و چنددقیقه‌ای، عدم دسترسی متهمین به وکیل و امکان دفاع، صدور احکام سنگین زندان، خلع‌ید و مصادره دارایی، زمین و املاک، تبدیل زمین‌های کشاورزی به منطقه نظامی، مصادره ماشین‌آلات و واحدهای تولیدی، قطع برق شهری و سهمیه گازوئیل در مراکز تولیدی، پلمب محل کسب‌وکار، محرومیت از حق اشتغال، مسدودکردن حساب‌های بانکی، محرومیت از حق تحصیل، ممنوعیت ورود به دانشگاه، ممانعت از ثبت ازدواج در دفاتر رسمی، سلب حق برگزاری مراسم تدفین و انتخاب محل دفن درگذشتگان، تخریب قبرستان، نقض آشکار حقوق شهروندی و نفرت‌پراکنی بی‌وقفه و علنی در مجامع، مطبوعات و رادیو تلویزیون رسمی کشور، ایجاد عامدانه وحشت و هراس و سردرگمی مداوم، محروم‌کردن و به فقر کشاندن نقشه‌مند، تداوم سرکوب، سلب آرامش و امنیت از زندگی، قانونی کردن تحقیر و آزار و اذیت و… علی‌رغم اینکه این جرائم سازمان‌یافته ده‌ها بار توسط نهادهای معتبر بین‌المللی، نهاد حقوق بشر سازمان ملل، سازمان عفو بین‌الملل محکوم شده و علیه آن قطعنامه صادر شده است، اما همچنان همه این جرائم طی بیش از چهل سال توسط حکومت تداوم داشته و همچنان دارد.

بی‌آنکه قربانیان را بشناسید در باره متهم، آمران و عاملان این پرونده جنایی خواهید گفت: این یک نسل‌کشی نفرت‌انگیز و عامدانه توسط یک حکومت فاشیستی است!

این رفتار خشن و ضدبشری و بی‌رحمانه حکومت اسلامی ایران با پیروان دین بهایی است. بهائیت جرمی نابخشودنی و عقوبتی بی‌پایان برای پیروان آن است. سرکوب بهائیان به امر ذاتی حکومت پلید اسلامی بدل شده است.

به این رفتار ضدبشری باید خاتمه داد. مذهب امر شخصی افراد است. به اقلیت و اکثریت تقسیم‌کردن و محروم‌کردن اقلیت از زندگی، شیوه حکومت اسلامی است. حق شهروندی همگانی و متساوی در جامعه مترقی و مدرن نه بر اساس باور یا عدم باور مذهبی که بر اساس حق همهٔ انسان‌ها از یک زندگی برابر و متعالی ممکن می‌شود.

سرنگون‌کردن جمهوری اسلامی راه پایان‌دادن به نفرت‌پراکنی و بازگرداندن حرمت و حق شهروندی برابر برای همگان است. نابود باد حکومت اسلامی!

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *