اتحاد سراسری علیه اعدام و سرکوب - شهلا دانشفر

اتحاد سراسری علیه اعدام و سرکوب – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ده تشکل کارگری و اجتماعی طی بیانیه‌ای علیه اعدام‌ها و سرکوبگری‌های حکومت، کل جامعه را به اتحاد سراسری مبارزاتی فراخوانده‌اند. اتحاد بازنشستگان، انجمن برق و فلز کرمانشاه، سندیکای نقاشان البرز، شورای بازنشستگان ایران، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیررسمی نفت (ارکان ثالث)، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران، گروه بازنشستگان مستقل تهران، ندای زنان ایران و نهاد دادخواهان امضاکنندگان این بیانیه هستند. ده تشکل از کارگران و بخش‌های مختلف جامعه که خود همین امروز آفرینندگان اعتراضات مردمی در کف خیابان هستند.

در مقدمه بیانیه آمده است: “به دنبال اعتراضات قدرتمند ما کارگران، ما معلمان، ما بازنشستگان، ما زنان، ما دادخواهان و ما همه مردم تحت انواع ستم با شعار زن زندگی آزادی، معیشت، منزلت و داشتن زندگی انسانی را حق مسلم خود اعلام کردیم، حکومت با تشدید سرکوبگری‌هایش می‌خواهد ما مردم را عقب براند… متحد و سراسری سدی در برابر این سرکوبگری‌ها باشیم.”

سرفصل این بیانیه به اعدام‌ها اختصاص دارد. به اعدام محسن شکاری اولین اعدامی از بازداشت‌شدگان انقلاب “زن زندگی آزادی” و دیگر اعدام‌ها در جریان این انقلاب، به بیش از ۶۴۰ اعدام در طول سال ۲۰۲۳ و نیز به خطر فوری اعدام شماری دیگر از زندانیان دربند اشاره داشته و قاطعانه اعلام می‌کند: “باید با قدرت اتحاد سراسری مبارزاتی‌مان جلوی حرکت این ماشین سرکوب و جنایت را بگیریم” و می‌نویسد: “ما امضاکنندگان این بیانیه در کنار خانواده‌های دادخواه اعدام‌شدگان و جان‌باختگان انقلاب زن زندگی آزادی بر توقف فوری اعدام‌ها تأکید داریم.”

بیانیه همچنین از تشدید دیگر اشکال سرکوب و پرونده‌سازی‌های امنیتی علیه فعالین کارگری و اجتماعی و ایستادگی‌های مردمی سخن می‌گوید. یک نمونه تحسین‌آمیز آن، اعتراضات قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد اهواز است که موفق به‌عقب‌راندن مدیریت مافیایی شرکت و بازگرداندن ۳۸ همکار تعلیقی خود به کار شدند. نمونه دیگر اعتراض شجاعانه زندانیان سیاسی زن در اوین به نیروهای امنیتی دادگاه‌ها و زندان‌ها با فریاد “زن زندگی آزادی” و دادخواهی علیه اعدام‌ها است که حماسه‌ای تاریخی آفریدند. امضاکنندگان بیانیه با فریاد “ایستاده‌ایم تا پایان”، “زن زندگی آزادی” و با اشاره به زندانی بودن شماری از فعالین اجتماعی و ادامه بازداشت دستگیرشدگان انقلاب، بر آزادی فوری و بدون قیدوشرط تمامی زندانیان سیاسی تأکید دارند. پیام رسای این بیانیه اتحاد مبارزاتی علیه سرکوب‌هاست، باید وسیعاً و میدانی با آن همراه شد.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *