فاجعه‌آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت - سینا پدرام

فاجعه‌آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

متعاقب دو انفجار بزرگ در کرمان در مراسم چهارمین سالگرد کشته‌شدن قاسم سلیمانی، بار دیگر مقام‌های رژیم اسلامی به ضدونقیض‌گویی‌های گوناگونی پرداخته و انگشت اتهام را به‌سوی اسرائیل گرفتند.

بار دیگر رژیم اسلامی جنایت آفرید و کیست که نداند متهم اصلی این جنایت جدید خود رژیم است. عملیات تروریستی کرمان سناریوی نخ‌نمای دیگری در کنار سناریوهای مشابه مانند حمله به شاه‌چراغ و حملات شیمیایی به مدارس دخترانه و شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی و غیره حربه رژیم برای سرکوب انقلاب و جنبش اخیر ایران است. به اسم مقابله با تروریسم می‌خواهند مردم را با عملیات تروریستی مرعوب و مستأصل کنند.

انحراف اذهان عمومی حربه‌ای است که رژیم اسلامی به انحای گوناگون در برهه‌های مختلف به آن دست‌برده است. اما هر بار بیشتر از پیش استیصال خود را در مقابل حرکات مردمی نشان داده است. رژیم می‌خواهد بار دیگر، اعترافات تلویزیونی راه بیندازد. چوبه‌های دار بر پا کند و اعدام‌ها را افزایش دهد. می‌خواهد با جنایت، ارعاب کند و چند روز دیگر به عمر ننگین خود بیفزاید.

مردم این بار هم بی‌هیچ درنگی دست رژیم را خواندند و تناقضاتش را رو کردند. خود رژیم را باعث‌وبانی این جنایت دانسته و جنایت‌کار اصلی را نشانه گرفته‌اند. مردم می‌دانند که رژیم برای جان هیچ‌کس حتی خودی‌هایشان ارزشی قائل نیست و به‌راحتی می‌تواند آنها را قربانی جنایت‌های از پیش سازماندهی‌شده‌اش بکند.

این نوع سناریوها تناقضات رژیم را بیش‌ازپیش برملا می‌کنند. رژیمی که خود را قدر قدرت منطقه می‌داند حتی قادر به برقراری امنیت یک مراسم حکومتی نیست. اینکه عامل این حمله اسرائیل و یا آمریکا و غیره معرفی می‌شود، بیشتر می‌تواند حاکی از ضعف رژیم در دفاع از خود باشد و نه قدرت حضرات جنایت‌کار. انفجار در جایی که مملو از نیروهای امنیتی رژیم است، بی‌خاصیتی این نیروها را نشان می‌دهد. گمانه‌زنی در مورد عاملین این حمله تروریستی هر چه باشد، نتیجه عملی آن چیزی نیست جز بن‌بست سیاسی دیگری برای سران رژیم. “انتقام سخت” نام مستعاری برای تشدید اعدام‌ها در ایران است. مشکل اساسی این است که بار دیگر رژیم یک عنصر اصلی در سیاست ایران را فراموش کرده است، مردم انقلابی ایران که از هر آنچه که با رژیم تداعی می‌شود متنفرند. مردم ایران نه نظاره‌گر غیرفعال “سناریوهای حکومتی” بلکه هنرپیشه واقعی نمایشات اجتماعی هستند.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *