زنان و مغزهای پوسیده - سیما بهاری

زنان و مغزهای پوسیده – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“غلامحسین اژه ای رئیس قوۀ قضائیه: کار و تحصیل نباید مانعی برای خانه داری و مادری زنان شوند.”

جسارت زنان در ایران واقعا آدم را حیرت زده میکند. برای نمونه رویا حشمتی از اجرای حکمش نوشته بود که چقدر با شهامتش مجریان حکمش را حقیر کرده است. تا جایی که برای نگه داشتن حجاب بر سرش دستهایش را از پشت دستبند زدند تا نتواند روسریش را از سر بیندازد.

انقلاب زن زندگی آزادی قهرمانی زنان را زیر ذره بین گذاشت. مادرانی که بر گور فرزندان کشته شدۀ خود نه تنها عجز نشان نداده اند، که با سخنرانی های با شهامت خود گلوله های خشمی شدند که دشمن را هدف قرار داده و بهمن وار در مسیر حرکتش بزرگ و بزرگتر شدند و انقلاب را به جلو راندند. زنانی که در سخنرانیهای خود در جمع بازنشسته ها، معلمان و خانواده های کارگران، حرفهای انقلاب را فریاد زدند. زنانی که از زندان پیامهای همبستگی با انقلاب دادند، آنها که در زندان هم حجاب، این سمبل بردگی، را نپذیرفتند و به زنان و مردان خیابان روحیه دادند. به راستی هر کدام از آنها قهرمانانی هستند که فردای پیروزی باید تندیسشان ساخته شود.

وضع حکومت اما مضحک است. زنان هر روز در انقلاب و در حرکتهای نمادین، رژیم را عقب میزنند و کارگزران این رژیم سخنرانی می کنند و لایحه میدهند و قانون تصویب می کنند و اندر باب موقعیت خوب و برتر زنان در اسلام و قرآن داد سخن میدهند.

اژه ای میگوید خانه داری برای زنان یک شغل مهم است. و باید اضافه کرد “شغلی” که زن گروگان اقتصادی شوهر می شود. به این مغزه های پوسیده باید گفت زنانِ انقلاب زن زندگی آزادی، فاطمۀ زهرا نیستند، تحقیر نمی پذیرند و اجازه نمیدهند برایشان نسخۀ تمکین پیچیده شود. آنها دارند تاریخ میسازند. تاریخ رهایی، تاریخ مساوات، تاریخ حرمت، تاریخ سرشار از انسانیت. حضرات عمامه بسر!  آب از سرتان گذشته است. دیگر راه نجاتی برای شما باقی نمانده است. نسخه های متعلق به دوران فاطمۀ زهرا و زینب را برای حجاب بانانتان بپیچید که جیره خوار شما هستند، نه برای زنان قهرمانی که دارند انقلاب را با همۀ توان پیش میبرند. به اژه ای و امثال او باید گفت مانع اصلی زندگی زنان و همۀ مردم  شما انگل ها هستید. شما که گورتان گم شود همه چیز سر جای خودش قرار میگیرد و کار در خانه تبدیل به تقسیم کار برابر و داوطلبانه می شود.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *