تبر بی‌حجابی و گردن رژیم - عطیه نیک‌نفس

تبر بی‌حجابی و گردن رژیم – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

احمد علی‌رضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی مجلس جمهوری اسلامی درباره لایحه حجاب می‌گوید: “این لایحه در صورت تصویب در شورای نگهبان هم زمینه اجرایی پیدا نخواهد کرد، زیرا متناسب با مقتضیات جامعه نیست و فضای کشور را به سمت تنش‌های اجتماعی می‌برد و احتمالاً در کنار سایر قوانینی قرار گیرد که تا کنون هیچ‌گاه اجرا نشده‌اند.”

مقتضیات جامعه، همان خواست جامعه است که زنان ۴۵ سال است آن را فریاد زده اند و برایش مبارزه کرده‌اند. همان خواست پوشش اختیاری که از حقوق اولیه انسانی است و البته در رژیم اسلامی استوار بر قوانین اسلامی سراسر زن‌ستیز جایی ندارد و این مزدور رژیم واقع‌بینانه نیازهای جامعه را تفسیر می‌کند.

فقط در همین یک سال گذشته زنان آزادی‌خواه چنان جسورانه، پیگیرانه و هدفمند با ابزار سرکوب حجاب مبارزه کرده‌اند که رژیم را از نفس انداخته‌اند. وقتی رؤیا حشمتی زیر ضربات شلاق آواز “زن، زندگی، آزادی” سر می‌دهد، وقتی نرگس محمدی بدون حجاب و با پوشش اختیاری از شکنجه‌گاه‌های رژیم به بیمارستان می‌رود و وقتی سپیده قلیان و سپیده رشنو بدون حجاب در دادگاه‌های رژیم حاضر می‌شوند، یعنی خاکریز حجاب فتح شده است، یعنی جنبش رهایی زن آن‌قدر پرقدرت است و در طول همین یک سال به چنان دست‌آوردهای ارزنده‌ای رسیده است که رژیم اسلامی بعد از ماه‌ها اختلافات داخلی و دعواهای بی‌پایان می‌داند که هیچ لایحه و قانونی دیگر نمی‌تواند حجاب را برگرداند. می‌داند با اجرای چنین قوانینی فقط تاریخ مرگش را نزدیک‌تر کرده است.

زنانی که برای رسیدن به حقوقی برابر و انسانی از جان عزیزشان هزینه کرده‌اند، هرگز به عقب برنمی‌گردند. زنان به‌درستی عامل بی حقوقی، سرکوب، شکنجه و تجاوز به حریمشان را تشخیص داده‌اند، آنها می‌دانند که حجاب یک مدل لباس نیست، بلکه سمبل بی‌حقوقی‌شان است و سلول انفرادی ساخته شده توسط رژیم اسلامیست که با هدف بردگی زنان طراحی شده است.

تبر بی‌حجابی که به دست زنان است گردن رژیم اسلامی را نشانه گرفته است؛ می‌خواهد با انقلابی بی‌سابقه در دنیا، به “زن، زندگی، آزادی” تحقق ببخشد و دنیایی بدون تبعیض و بدون دخالت مذهب بسازد.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *