در حمایت از بیانیه ده تشکل کارگری و دادخواهان علیه اعدام! - حزب کمونیست کارگری ایران

در حمایت از بیانیه ده تشکل کارگری و دادخواهان علیه اعدام! – حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۶۱۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ده تشکل فعال در بین دادخواهان، زنان، بازنشستگان، کارگران نفت، پرستاران و دیگر بخش های کارگری در ایران طی بیانیه ای که در ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ منتشر شده است، عزم قاطع خود در مبارزه علیه اعدام ها و سرکوبگری جمهوری اسلامی را اعلام کرده‌اند. در این بیانیه از جمله آمده است: “ما امضا کنندگان این بیانیه در کنار خانواده‌های دادخواه اعدام شدگان و جانباختگان انقلاب زن زندگی آزادی  بر توقف فوری اعدام‌ها تاکید داریم.”

این حرکتی مهم و موثر در مقابله با ماشین آدم‌کشی و سرکوب جمهوری اسلامی در شرایط حاضر و در ارتقاء مبارزه تعطیل ناپذیر جامعه ایران علیه مجازات اعدام بطور کلی است. یادآور شویم که اغلب این تشکل‌ها در عین حال از امضاء کنندگان بیانیه “مطالبات حداقلی” ۲۰ تشکل کارگری و مدنی هستند که سال گذشته منتشر شد و از جمله خواهان “لغو فوری” اعدام شده بود.

حزب کمونیست کارگری از بیانیه ده تشکل علیه اعدام‌ها و سرکوبگری جمهوری اسلامی قویا حمایت میکند و اعلام میدارد که اکنون زمان آن است که بخش‌های هرچه وسیعتری از تشکل‌های کارگری، زنان، معلمان، دادخواهان، دانشجویان و جوانان، تشکل‌های مدنی و هنرمندان در ایران به مبارزه قاطع علیه اعدام برخیزند و در پیشاپیش جامعه سرتاپا معترض به اعدام‌ها و جنایات جمهوری اسلامی قرار گیرند. ما همینطور امیدوار هستیم که بیانیه این ده تشکل سرآغازی باشد برای اینکه اعتراض و مبارزه گسترده‌تر علیه اعدام و تهدید اعدام و خواست لغو فوری مجازات اعدام در هر تجمع و حرکت میدانی در ایران بیش از پیش مطرح و برجسته شود.

حزب از همه احزاب و نیروهای سیاسی مبارز علیه جمهوری اسلامی و همچنین از همه نهادها و تشکل‌های فعال در خارج از کشور دعوت میکند که از بیانیه ده تشکل علیه اعدام حمایت کنند و مبارزه همه جانبه علیه اعدام‌های اخیر و برای لغو مجازات اعدام را در صدر کارهای خود قرار دهند. ما با تمام قوا در جهت شکل دادن به جنبشی هرچه وسیعتر و فراگیرتر علیه اعدام‌ها و برای لغو مجازات اعدام در داخل و خارج تلاش میکنیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *