سالگرد اعدام وحشیانه محمد حسینی و مهدی کرمی - کاظم نیکخواه

سالگرد اعدام وحشیانه محمد حسینی و مهدی کرمی – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

۱۷ دی سالگرد اعدام دو جوان نازنین محمدمهدی کرمی و محمد حسینی است. جای آنها همیشه در قلب مردم است و قاتلین آنها تنها نفرت درو خواهند کرد. اعدام این دو جوان به اتهام ساختگی قتل یک بسیجی، خشم و نفرت عمیق و گسترده‌ای را در جامعه علیه حاکمین دامن زد. محمدمهدی کرمی و محمد حسینی هر دو پس از تحمل بیش از یک ماه شکنجه‌های وحشیانه، حکم اعدام گرفتند و حکومت اسلامی که از انقلاب زن زندگی آزادی به وحشت افتاده بود، انتقامش از مردم سرنگونی‌طلب را با شکنجه و قتل آنها گرفت.

اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی بازتاب بسیار وسیعی در ایران و در دنیا پیدا کرد و چهره‌ها و شخصیت‌های هنری و ورزشی و ادبی در داخل کشور و دولت‌ها و نهادها و شخصیت‌ها در رسانه‌های مختلف جهان نسبت به این جنایت ابراز انزجار کردند. جمهوری اسلامی با اعدام آنها و با اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد ماه قبل از آن، خشم عمیق و فضای آشتی‌ناپذیری را علیه خود در جامعه تشدید کرد که تا سرنگونی آن ادامه خواهد یافت.

این حکومت نمی‌فهمد و نمی‌خواهد بفهمد که مردم میلیونی خواست‌های بحقی دارند. از فشارهای معیشتی و مذهبی و نبود آزادی و فضای سرکوب عمیقاً خسته شده‌اند و به هیچ قیمتی حاضر به تحمل بیشتر این اوضاع نیستند. روشن است که با اعدام جوانان و عزیزان مردم نه فقط زمینه بقای این حکومت فراهم نمی‌شود؛ بلکه خشم مردم سراسری‌تر و ریشه‌ای‌تر می‌گردد. اینکه امروز از بازنشسته تا دانش‌آموز ده‌پانزده ساله متحد و سرنگونی‌طلب شده‌اند و اعتراضات وسیعاً در جامعه جریان دارد نشان می‌دهد که سیاست جنایت و سرکوب نتیجه‌اش چه خواهد شد.

جمهوری اسلامی باید برود. راهی برای بقا در این کشور ندارد. محمدمهدی کرمی و محمد حسینی و محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد و دیگر عزیزان معترض گناهی نکرده بودند. عشق به زندگی و آزادی داشتند و گناهشان از نظر حکومت همین بود. جای خالی آنها همیشه در قلب مردم زنده است و ننگ و نفرت مردم میلیونی تا ابد متوجه قاتلین و جلادان و حاکمین اسلامی خواهد بود. جایی برای ادامه حاکمیت چنین نیروی ضدانسانی و منفور و در واقع بیگانه و اشغالگری در جامعه وجود ندارد.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *