جنگ حکومت اسلامی با دانش و دانش‌آموزان - جلیل جلیلی

جنگ حکومت اسلامی با دانش و دانش‌آموزان – جلیل جلیلی

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

درحالی‌که حکومت اسلامی، تا کنون، ۲۸ هزار طلبه و روحانی با عنوان “معلم پرورشی”، “آموزگار ابتدائی” و “طلبه‌های سرباز” به مدارس اعزام کرده است، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش دولت ابراهیم رئیسی، از استقرار یک روحانی در هر مدرسه، اجرای “طرح محراب”، برگزاری ۶۴ هزار نماز جماعت و طرح ساخت ۹ هزار مسجد در مدارس یادکرد و گفت: “هم‌اکنون هفت هزار و ۲۸۰ نمازخانه در سطح مدارس و مراکز آموزشی در حال ساخت است.” او همچنین اعلام کرد که نماز مهم‌ترین رکن در آموزش‌وپرورش است و هدف حکومت آموزش ۲۰ هزار اذان‌گو در مدارس کشور است.

این در حالی است که همین امروز در این مملکت ۱۰۰ هزار کلاس درس بدون معلم، حدود ۴۵۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل، ۷ میلیون و ۴٠٠ هزار بی‌سواد مطلق وجود دارد و دست‌کم سه میلیون دانش‌آموز در مدارس فرسوده و پرخطر تحصیل می‌کنند؛ هفت هزار مدرسه، یعنی بالغ بر ۱۱ درصد مدارس، فاقد آب لوله‌کشی شهری و روستایی‌اند، بیش از پنج هزار مدرسه سرویس بهداشتی (توالت) ندارند و در طول پنج ماه از آغاز به کار همین وزیر آموزش‌وپرورش، بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر از معلمین و مدیران مدارس به دلایل عقیدتی و سیاسی اخراج، تعلیق و برکنار شده‌اند.

واضح است که شرکت گسترده دانش‌آموزان در خیزش انقلابی زن زندگی آزادی که بر رؤیاهای حکومت اسلامی خط بطلان کشید، مقامات جمهوری اسلامی را به وحشت و چاره‌جویی انداخته است. ولی نه اعزام طلبه به مدارس خواهد توانست دانش‌آموزان را به “اذان‌گو” تبدیل کند، نه طرح ساخت مسجد و نمازخانه، نه “طرح مدرسه، مسجد و خانواده”، نه تغییر محتوای کتاب‌های درسی، و نه حتی موج مسموم‌سازی دانش‌آموزان و حضور قلدرمنشانه فرماندهان سپاه پاسداران در مدارس. این دست‌وپازدن‌ها و اقدامات این‌چنینی، همانطور که تاکنون بوده، دانش‌آموزان را باز هم جری‌تر علیه سیاست‌های ضد علمی این حکومت به شورش‌های گسترده‌تر برخواهد انگیخت. امروز نه محتوی کتاب‌های درسی حکومتی که تبلیغ و ترویج خرافات، کودک‌همسری، کار زودهنگام، خشونت‌طلبی، حجاب و قهرمان‌سازی از وابستگان حکومت، نابودی اسرائیل، دشمنی با غرب و فرهنگ مدرن غربی محتوای غالب در آنها است، بلکه اینترنت و مدیای اجتماعی است که بر ذهن دانش‌آموزان بیشترین تأثیر را دارد که آنها را به دنیای امروز وصل می‌کند و به شکل‌گیری ارزش‌های رفتاری پیشرو در آنها کمک می‌نماید. حکومت اسلامی از هر نظر وصله ناجوری بر تن جامعه ایران است و باید برود.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *