حمله نظامی آمریکا به حوثی‌ها و امنیت منطقه - کیوان جاوید

حمله نظامی آمریکا به حوثی‌ها و امنیت منطقه – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حملات مشترک آمریکا و انگلیس علیه اهدافی در چند استان یمن علیه مواضع حوثی‌ها طی روزهای جمعه و شنبه همین هفته موضوع داغ اخبار جهانی بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی راه‌حل بازگشت امنیت به منطقه را پایان‌یافتن همراهی آمریکا با اسرائیل اعلام کرد و “یحیی سریع” سخنگوی نیروهای مسلح حوثی‌ها نیز گفت: “این تجاوز هرگز ما را از موضع خودمان درباره حمایت از مظلومیت ملت فلسطین باز نخواهد داشت.”

داستان تکراری پناه‌گرفتن پشت “مظلومیت ملت فلسطین” توسط تروریست‌های جمهوری اسلامی و حامیان منطقه‌ای آن تمامی ندارد. “ملت مظلوم فلسطین” بهانه‌ای شده است تا جمهوری اسلامی برای بقای خود به قیمت خانه‌خرابی و فقر روزافزون مردم ایران، منطقه را با تروریسم خود ناامن کند.

آن‌سوی این ناامنی در منطقه و برپاکردن حمام خون در غزه دولت فاشیست اسرائیل ایستاده است تا به بهانه مبارزه با تروریسم اسلامی بقای دولت‌های دست راستی را در اسرائیل تضمین کند. منطقه با وجود این دو قطب ضدبشری تروریست هرگز رنگ آرامش به خود نخواهد دید.

در این میان حمایت همه‌جانبه دولت آمریکا از دولت‌های دست راستی اسرائیل و عدم قاطعیت در پیگیری و عملی‌شدن طرح دو دولت متساوی‌الحقوق فلسطینی و اسرائیل توسط هیئت حاکمه آمریکا، دلیل دیگری بر ادامه جنگ و کشتار و بحران موجود در منطقه است.

تا رسیدن به آن شرایط مطلوب، یعنی تشکیل دو کشور مستقل فلسطینی و اسرائیلی با حقوق رسمیت یافته بین‌المللی آیا منطقه خاورمیانه فقط می‌تواند شاهد جنگ و کشتار باشد؟ راه رسیدن به یک زندگی به‌دور از ترس از آوارگی و خانه‌خرابی و گرسنگی و کشته و زخمی‌شدن مردم، در قدم اول کوتاه‌کردن دست جمهوری اسلامی از منطقه است. این مهم صورت نمی‌گیرد مگر اینکه مردم ایران در نبرد برای سرنگونی جمهوری اسلامی به پیروزی برسند. این واقعی‌ترین و دست‌یافتنی ترن امکان رهایی منطقه از خونریزی‌های بی‌پایان است. با نابودی حکومت اسلامی، نیروهای نیابتی تروریسم اسلامی نیز سریعاً نیست و نابود می‌شوند و راه باز می‌شود تا مردم فلسطین نیز با به‌رسمیت‌شناختن کشور اسرائیل، دست راستی‌های حاکم بر آن کشور را بی‌اعتبار و در صحنه سیاسی بی‌خاصیت کنند.

راه‌حل برقراری امنیت در منطقه نه دست دولت آمریکا است و نه جمهوری اسلامی. اینها آتش‌بیاران معرکه‌اند. منطقه با انقلاب زن زندگی آزادی نفسی به آرامش خواهد کشید.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *