زنده باد دو خبرنگار زن زندگی آزادی - محسن ابراهیمی

زنده باد دو خبرنگار زن زندگی آزادی – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در میان نگرانی و تلاش و مبارزه برای رها کردن شش شهروند از طناب دار دژخیمان اسلامی، خبر آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی، اشک شادی را بر چشمها جاری و امید رهایی را در دلها زنده کرد. الهه  و نیلوفر، دو زنی که به جرم رسانه ای کردن قتل حکومتی ژینا/ مهسا امینی، به جرم شکستن دیوارهای ضخیم امنیتی و تبدیل کردن مهسا به اسم رمز انقلابی باشکوه، مجموعا به ۲۵ سال زندان محکوم شده بودند، موقتا و با وثیقه ای سنگین به آغوش خانواده بزرگشان به نام “زن، زندگی، آزادی” باز گشتند!

هم بازداشت این دو روزنامه نگار شریف و هم آزادی موقتشان نشانه ای از ترس حکام اسلامی از جامعه ای است که هر گوشه اش سرشار از امید و مقاومت و اعتراض است. جامعه ای که دست از تلاش برای رهاییشان نکشید و باعث شد دهها جایزه توسط دهها انجمن قلم و نهاد مطبوعاتی و حقوق بشر به عنوان “وجدان و صداقت در روزنامه نگاری” به این دو روزنامه نگار شریف تعلق گیرد.

نیلوفر و الهه حتی در دوران زندان و زیر احکام سنگین و در مقابل قضات بیرحم اسلامی هم اعلام کردند به عملکردشان به عنوان روزنامه نگار، به ماندنشان در کنار مردم و صدای مردم شدن افتخار میکنند. آنها دو مبارز از میان نسلی هستند که مبارزه میکنند، زندانی میشوند و آنگاه که حکومت مجبور میشود آزادشان کند، مقاومتر و معترض تر به مبارزه ادامه میدهند و گرمترین استقبالها را از جامعه می گیرند.

نیلوفر و الهه دو نمونه امیدبخش ازقهرمانان انقلاب زن زندگی آزادی هستند. قهرمانانی که چشم از دست می دهند اما دلشان همچنان برای انقلابشان می تپد؛ قهرمانانی که پای دیوارهای بلند اوین بر سر دیکتاتور فریاد می زنند “خامنه ای ضحاک میکشیمت زیر خاک”؛ قهرمانانی که دیکتاتور را به سوراخ موش حواله میدهند، دستگیر و شکنجه می شوند اما همان روز اول آزادی علیه کل دستگاه شکنجه اعلام جرم می کنند؛ قهرمانانی که حتی زیر شلاق اسلامی سرود میخوانند: “به‌نام زن به‌نام زندگی، دریده شد لباس بردگی، شب سیاه ما سحر شود تمام تازیانه‌ها تبر شود”؛ قهرمانانی که هم رزمانی به وسعت یک کشور دارند.

نیلوفر و الهه دو زن مصمم در صف اول انقلاب زن زندگی آزادی هستند. انقلابی که مصمم است عمارت اسلامی را ویران کند؛ پوزه خونین ولی فقیه را به خاک بمالد و به جای غم و فقر و تبعیض و فساد و ویرانی، شادی و برابری و رفاه و آزادی و انسانیت برقرار کند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *