حجاب و "انتخابات" - جلیل جلیلی

حجاب و “انتخابات” – جلیل جلیلی

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری روز گذشته در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بر اساس قانون عفاف و حجاب فردی بی‌حجاب جهت رأی‌دادن به صندوق‌های رأی مراجعه کند، مانعی برای او ایجاد می‌شود؟ تأکید کرد: “حق رای در هیچ قانونی سلب نشده و حتی توسط دادگاه نیز سلب‌شدنی نیست.”

این گفته سخنگوی شورای نگهبان نه‌تنها اعترافی است به بازار کساد انتخاباتشان بلکه همچنین اعترافی است بر شکست جمهوری اسلامی در تحمیل حجاب اجباری بر زنان، نشانه‌ای است از بالابردن دست‌ها در مقابل جنبش قدرتمند زنان علیه حجاب اجباری و اعترافی است بر تسخیرشدن سنگر حجاب به‌وسیله زنان. این یعنی تسلیم، یعنی اعتراف به تناقض در تناقض. حکومتی که در قوانین و در تبلیغاتش زن را ناقص‌العقل معرفی می‌کند و در ارث و قضاوت او را نصف مرد محسوب می‌کند، چرا امروز دست‌به‌دامن زنان شده است؟ حکومتی که شرکت در انتخابات را واجب شرعی و الهی توصیف می‌کند و آن را هم‌ردیف عبادت به درگاه خداوندش می‌شمارد و در همان حال عبادت و نماز زن بی‌حجاب را باطل می‌شمارد، چرا و به چه دلیلی امروز احکام خود را منکر می‌شود و رأی‌دادن زنان بی‌حجاب را بلامانع شرعی و قانونی قلمداد می‌کند؟ (البته فقط رأی‌دادن زنان بی‌حجاب را و نه کاندید شدن آنها را!) آیا غیر از این است که حکومت اسلامی به درماندگی افتاده است؟

کاملاً چنین است؛ حکومت به درماندگی افتاده است. چه حق رای “سلب‌شدنی” باشد یا نباشد، حکومت اسلامی ولی “سلب‌شدنی” است و مردم ایران این حکومت را “سلب” کرده‌اند. انقلابی که جرقه‌اش با قتل حکومتی مهسا ژینا امینی زده شد، گلوی این حکومت را بدجوری گرفته است. انقلاب در حال انکشاف در ایران تنها علیه حکومت مذهبی و کوتاه‌کردن دست مذهب از دخالت در زندگی مردم نیست؛ این انقلابی است برای پاک‌کردن تمام فساد ۴۵ساله حکومت اسلامی و تمام نامردمی‌ها و اخلاقیات کثیف و ارزش‌های ضدانسانی که حکومت‌های استثمارگران و مفت‌خوران بر جامعه ایران پاشیده‌اند. این انقلابی است که آغاز استقرار یک سیستم لایق انسان را نوید می‌دهد. زنده‌باد انقلاب زن زندگی آزادی!

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *