"انتقام سخت" حکومتی درمانده! - محسن ابراهیمی

“انتقام سخت” حکومتی درمانده! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سپاه پاسداران ادعا کرده است که در اقلیم کردستان عراق با موشک‌های بالستیک یکی از مقرهای اصلی موساد را مورد هدف قرار داده است و در سوریه هم به “محل تجمع داعش” حمله کرده است! سپاه پاسداران ادعا می‌کند که این حملات در واکنش به کشته‌شدن برخی از “فرماندهان سپاه و مقاومت” و در پاسخ به انفجار در مراسم قاسم سلیمانی انجام شده است.

در باره صحت‌وسقم اهداف و نتایج واقعی این حملات، غیرقابل‌اعتمادترین منبع خود سپاه و منابع جمهوری اسلامی است. مردم بارها به عمق دغل‌کاری این حکومت در گزارش اتفاقات پی برده‌اند. در همین انفجار کرمان، دیدند که چگونه ده‌ها مقام مسئول ده‌ها خبر تماماً متناقض دادند. دررابطه‌با حمله موشکی به مراکز موساد، رئیس پارلمان اقلیم کردستان اعلام کرده است که سپاه در حمله به اربیل، خانه شهروندی به نام پیشرو دیزه‌یی را هدف قرار داده که منجر به مرگ او و چهار عضو خانواده‌اش شد!

روشن است که این حملات، سناریویی شبیه حمله مشعشع و توخالی به پایگاه عین الاسد هستند. حمله‌ای که سران جمهوری اسلامی قبلاً در پاسخ به اخطار آمریکا، در باره نمایشی بودن آن دولت آمریکا را مطلع کرده بودند و قول داده بودند که پرسنل ارتش آمریکا صدمه نخواهند دید!

اما هر دو حمله سپاه علی‌رغم دروغ‌های تبلیغاتی مربوطه، اهدافی را دنبال می‌کنند ازجمله:

حمله موشکی به اربیل با سه هدف صورت‌گرفته است: اولاً، روحیه دادن به باندهایی مثل حشدالشعبی در عراق که همین هفته یکی از فرماندهانش به دست آمریکا کشته شد. می‌خواهند اطمینان دهند که هنوز می‌توانند روی جمهوری اسلامی حساب کنند. ثانیاً، لاف‌زنی توخالی در باره “انتقام سخت” می‌تواند جریان‌های تروریستی مثل حماس و جهاد اسلامی را بی‌اعتماد کند. ادعای حمله به مراکز موساد در نقطه‌ای از دنیا می‌خواهد این تصویر را بدهد که اگر موساد رهبران حماس را نابود می‌کند، حکومت اسلامی مراکز موساد را می‌زند و بالاخره اینکه، بعد از حملات گسترده آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها در یمن، جمهوری اسلامی نیاز دارد طوری نشان دهد که قدرتمند است، می‌تواند در خاک عراق حمله کند، “محور مقاومت” و در رأسش حکومت اسلامی زنده و فعال‌اند!

ادعای حمله به “محل تجمع داعش” آن‌هم در مناطقی از سوریه که سگ‌صاحبش را نمی‌شناسد و هیچ منبعی به‌راحتی نمی‌تواند تأیید کند، از نوع آن ادعاهای ویژه حکومت اسلامی است که هدفش سرکار گذاشتن نیروهای حکومتی در داخل است که مأیوس نشوند، “انتقام سخت” حاج‌قاسم فراموش نشده است!

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *