توماج و "قیام مسلحانه علیه نظام" -کیوان جاوید

توماج و “قیام مسلحانه علیه نظام” -کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

داستان زندگی توماج دیگر اظهر من الشمس است. کسی نیست که نداند این “پسر جهان” در برابر حکومت اسلامی چه ها که نکرده است؛ چهره ای دوست داشتنی برای مردم ایران و همه آنهایی که در جهان با اسم و آوازه او آشنا شده اند و مورد نفرت تمامی مقامات ریز و درشت جمهوری اسلامی.

توماج در هشتم آبان سال ۱۴۰۱ در روستایی در استان چهارمحال و بختیاری بازداشت شد. چند ماه بعد بیدادگاه جانیان اسلامی او را به اتهام “افساد فی الارض” به ۶ سال و ۳ ماه حبس محکوم کرد. اما بعد از فشارهای فزاینده داخلی و بین المللی این خواننده مقاوم ضد حکومتی پس از تحمل بیش از یک سال حبس که ۲۵۲ روز آن انفرادی بود با قید وثیقه از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد.

این پایان ماجرا برای این انقلابی پُر شورِ انقلاب زن زندگی آزادی نبود. شاید رژیم اسلامی به عبث فکر می کرد آن دوران سخت شکنجه و انفرادی جانفرسا باعث می شود توماج بعد از آزادی موقت گوشه گیر شود و سکوت پیشه کند و به این ترتیب رژیم اسلامی فشارهای سنگین را از سر بگذراند. اگر توماج در خارج از زندان به انزوا کشیده می شد و زانوی غم بغل می گرفت طبعا رژیم نفسی به راحتی می کشید و تا اطلاع ثانوی خیالش از کابوس توماج راحت می شد.

اما این جوان عهده کرده بود در کنار مردم و علیه حکومت قاتلان اسلامی باشد و چند روز بعد از آزادی در برابر دوربین قرار گرفت و آنچنان به جانیان تاخت که دود از عمامه آنها برخاست. توماج را دوباره دستگیر کردند و حالا با اتهام: “بغی” به معنای قیام مسلحانه و گروهی علیه نظام و همچنین “اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرایم علیه امنیت” روبه‌رو شده است.

این تعرض جدید حکومت نیز راه به جایی نمی برد. اگر توماج دست به قیام مسلحانه زده بود معلوم نیست چرا باید حتی موقتا از زندان آزاد می شد. بنابر این همه مردم می دانند که دستگیری مجدد و این اتهام جدید فقط برای جبران شکستی است که توماج به رژیم تحمیل کرده است. در برابر این اتهام جدید باید همچون همیشه به میدان آمد و بهمن وار بر سر رژیم خراب شد. رژیم اسلامی را باید یک بار دیگر از کرده خود پشیمان کرد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *