آنها که ایستاده می‌میرند - کیوان جاوید

آنها که ایستاده می‌میرند – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خبر اعدام محمد قبادلوی عزیز زخم عمیق دردناکی بر جانمان است. جوان رعنا و نازنینی که شور بود و زندگی، عشق بود و امید به دنیایی بهتر. ما از این غم‌های جانکاه زیاد دیده‌ایم. ما از میانه کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۰ و تابستان ۶۷ بیرون آمده‌ایم. ما تاریخی خونبار را بر دوش می‌کشیم. ما آخرین نگاه ندا آقاسلطان را که خیره در دریچه دوربین جان داد تا ابد فراموش نمی‌کنیم. ما با هر غروب خورشید یکبار دیگر به مهساهای به خون نشسته خود سلامی دوباره می‌گوییم.

هر اذان صبح زوزه نحس عفریت مرگ است که بشارتِ ریختن خون عزیزی را می‌دهد؛ بشارت اینکه با طلوع خورشید غمی بر دل‌ها خواهد نشست و بر کثرت خانواده‌های به عزا نشسته اضافه خواهد شد. علف هرز اسلام و حکومت اسلامی بی‌وقفه با خون جوانی دیگر آبیاری می‌شود.

آیا این پایان کار ما نیست؟ آیا این کشتارهای بی‌وقفه و پیاپی، ما مردم دردکشیده و محاصره شده در فقر و زندان و کشتار را مأیوس نخواهد کرد؟ آیا می‌توان حکومتی که در کسری از ثانیه دست به اسلحه می‌برد و برای بقای خود دست از هیچ جنایتی بر نمی‌دارد را شکست داد و به آرزوهای انسانی خود رسید؟ آری می‌شود، باید بشود. این اولین‌بار در تاریخ جهان و حتی در ایران نیست که پشت مستبدین و جانیان خونخوار و دیکتاتورهای ضد بشر به خاک مالیده شده است و ما مردم اراده کرده‌ایم که این پایان کار حکومت اسلامی باشد. این حکم زندگی است که با بانگ بلند فریاد می‌زند، ما ایستاده می‌میریم و دشمن ضد انسان در ذلت جان خواهد داد.

در عکس‌العمل به اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی جامعه یکپارچه خشم است، تنی واحد که علیه جانیان اعلان‌جنگ داده است. زندانیان سیاسی زن با اعلام اعتصاب‌غذا پیش‌قراول حرکتی شده‌اند که بازتاب گسترده‌ای یافته است. پدر ۹۰ساله نرگس محمدی در حمایت از دختر در بند و هم‌رزمانش به مدت ۲۴ ساعت اعتصاب‌غذا می‌کند. خانواده سپیده قلیان و توماج صالحی، زینب جلالیان، مهدی یراحی، زرتشت احمدی راغب، و رضا سلمان‌زاده و رضا محمدحسینی در زندان قزل‌حصار به این اعتصاب پیوسته‌اند. حمایت‌ها از هر سو هر روز بیشتر می‌شود. حکومت اسلامی به‌راستی طوفان درو می‌کند.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *