من دیگر با اذان صبح نماز نمی‌خوانم! - آذر پویا

من دیگر با اذان صبح نماز نمی‌خوانم! – آذر پویا

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در مدیای اجتماعی کلیپی دست‌به‌دست می‌گردد که مردی در بازار تهران بر روی سکویی رفته و با گرفتن نوشته‌ای در دست به قتل دو جوان نازنین محمد قبادلو و فرهاد سلیمی اعتراض می‌کند و خطاب به مردم می‌گوید: “مردم من قبادلو را نمی‌شناختم در مقابل این جنایت و قتل حکومتی سکوت نکنید. بی‌تفاوتی تا کی” و ادامه می‌دهد که او دیگر با اذان صبح نماز نمی‌خواند و دیگر تن به این خواری و ذلت نمی‌دهد.

این در واقع صدای هزاران انسانی است که محمد و حتی خانواده‌اش را از نزدیک نمی‌شناختند؛ ولی در چند روز گذشته تلاش کردند جان این عزیز را از مرگ نجات دهند، همراه با خانواده‌اش در پشت دیوارهای بلند زندان فریاد زدند، درد کشیدند، در چندین شهر دنیا تظاهرات‌هایی علیه اعدام سازمان دادند، نامه‌ها و بیانیه‌هایی از طرف سازمان‌های مختلف صادر شد؛ ولی عاقبت جانیان اسلامی، آنان که با اذان صبح با خون جوانان وضو می‌گیرند و به فرمان خدا و قرآنشان عمل می‌کنند جان دو انسان، دو جوان نازنین و بی‌گناه را بی‌رحمانه گرفتند.

قاتلان وحشت‌زده و هراسناک از اعتراضات جهانی، محمد و فرهاد را کشتند، کشتند تا بگویند که گوش‌هایشان کر و چشمانشان کور است. نه صدای ضجه‌های مادران را می‌شنوند و نه اعتراضات جهانی را می‌بینند. حالت غریقی را دارند که نفس‌های آخر را می‌زند و با هر دست‌وپازدنی به هر چیزی چنگ می‌زند تا خود را از مرگ حتمی نجات دهد. قاتلان اسلامی به خیال خود می‌خواهند با کُشت و کُشتار در کوچه و خیابان و با قتل جوانان در بند، در جامعه رعب و وحشت ایجاد کنند تا به عمر ننگینشان چند صباحی بیفزایند.

همانطور که قتل و کشتار برای جانیان اسلامی به امری روزمره تبدیل شده است، اعتراضات بر علیه اعدام، این قتل عمد دولتی نیز باید روزانه و بدون وقفه ادامه یابد. نباید بگذاریم جوانان بیشتری قربانی اهداف شوم این جانیان شوند. نباید بگذاریم خانواده‌های بیشتری عزیزانشان را از دست بدهند. نباید گذاشت کودکان بیشتری از آغوش گرم والدینشان محروم شوند. اعتراضات را باید به هر شکل ممکن ادامه داد. اقدام بی‌باکانه انسان شریفی را که در بازار تهران رخ داد باید تکثیر کرد. اعلام اقدام حمایتی ۶۱ زن زندانی و ۳۱ فعال سیاسی زندانی سابق اقدامی در همین راستاست. ما خواهان جامعه‌ای بدون قتل و اعدام هستیم و برای رسیدن به آن بی‌وقفه تلاش خواهیم کرد.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *