پایان اختلاس‌ها و سلامتی مردم - سیما بهاری

پایان اختلاس‌ها و سلامتی مردم – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“وزارت بهداشت رژیم جمهوری اسلامی پیشنهاد داده برای کنترل دیابت در کشور، یارانۀ قند و شکر و نان کاهش یابد. وزارت بهداشت اضافه می‌کند سهم قند ونان در سبد غذایی مردم افزایش‌یافته و جایگزین گوشت و لبنیات شده‌اند. به طور مشخص مصرف نان در ۶ سال بیش از ۵ برابر شده است.”

احتمالاً شما هم صحبت‌های کودک بی‌شناسنامهٔ بلوچ را شنیده‌اید که از غم نان و غم نداشتن شناسنامه می‌گوید و حتماً از اختلاس‌های بی‌شمار آقازاده‌ها و حواریونشان هم شنیده و خوانده‌اید و مطمئناً شعارهای کف خیابان را هم شنیده‌اید که “یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”.

همین چند نمونه جامعه‌ای با حاکمیت تا مغز استخوان فاسد را نشان می‌دهد. جامعه‌ای که مردمش درد را می‌شناسند و درمان را هم می‌دانند. جامعه‌ای که دارد قدم‌به‌قدم پیش می‌رود و می‌داند این‌همه تبعیض حقش نیست. سخنان کودک بلوچ کیفرخواست کودکان کار، کودکان بی آرزو، کودکان بازمانده از تحصیل و کیفرخواست یک جامعۀ فقرزده تحت حاکمیت جمهوری چپاولگران اسلامی است.

بی‌شرمی این حکومت و زالوهای دوروبرش حد و مرزی ندارد. می‌خواهند به بهانه کنترل دیابت، قند و شکر را هم از سفرۀ خالی مردم بدزدند تا اختلاسگرانی چون خانوادۀ فاسد و خون‌آشام “چای دبش” با آرامش و مسافرت‌های لوکس و زندگی مرفه، با مشکلاتی چون دیابت، پوکی‌استخوان، سوءتغذیه و عدم رشد کودکانشان روبرو نشوند. شرم به شما غارتگران خوشبختی و نابودکنندگان زندگی! ننگ ابدی بر شما که جز تباهی چیزی برای مردم ندارید. ۴۵ سال است که لحظه‌به‌لحظه سفره‌های مردم را درز گرفته‌اید. خودتان اقرار می‌کنید که مصرف نان طی شش سال پنج برابر شده. گوشت و مرغ و میوه رؤیایی دست‌نیافتنی می‌نماید. سفره‌ها فقط نان و چای شیرین دارد. این را هم می‌خواهید بگیرید؟ دیگر نمی‌گذاریم!

بازنشستگان، کارگران نفت، معلمان و دادخواهان در میدان‌اند تا به این غارتگری‌ها و دزدی از معیشتمان نقطۀ پایان بگذارند. طوفان خشم عموم مردم در راه است. پاسخ ما به این بی‌شرمی بی‌نهایت، فشرده‌تر کردن صفوف اعتراض‌ها به هر گستاخی از طرف حاکمیت است. عزیزانمان را می‌کشید، با کارزارهای جهانی پاسختان را می‌دهیم. هر تعرضی به زندگی‌مان، گستردگی مبارزاتمان در صفوف یکپارچه‌تر و متحدتر را به همراه خواهد داشت.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *