مردم سمیرم امروز هم اعتصاب کردند - حزب کمونیست کارگری ایران

مردم سمیرم امروز هم اعتصاب کردند – حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۶۴۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مردم سمیرم علی‌رغم تهدیدات و دستگیری‌ها امروز نیز دست به اعتصاب عمومی زدند و کلیه فروشگاه‌های شهر تعطیل شد. این اعتصاب دوروزه در اعتراض به احکام اعدام فاضل بهرامیان و مهران بهرامیان و خواست آزادی داریوش ساعدی و یونس بهرامیان از دستگیرشدگان انقلاب زن زندگی آزادی و همچنین لغو حکم غیابی ۸ سال زندان برای بهار شیرین مادر علی عباسی است که سال قبل در جریان انقلاب زن زندگی آزادی توسط نیروهای سرکوب به قتل رسید.

طبق گزارشی که به ما رسیده است، ارگان‌های سرکوب جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه تعدادی از فروشگاه‌های اعتصابی را پلمب کردند و آنها را تهدید کردند که درصورتی‌که فروشگاه‌های خود را باز نکنند فروشگاه‌های آنها برای مدتی طولانی پلمب خواهند بود و حتی ممکن است به آتش کشیده شوند. سرکوبگران از نیمه‌شب گذشته شروع به دستگیری کرده و تعدادی از جوانان معترض شهر را که با سایبری‌ها درگیر شده‌اند دستگیر کردند. مزدوران یگان ویژه نیز پشت دروازه‌های شهر در حالت آماده‌باش به سر می‌برند. علی‌رغم این تهدیدات مردم سمیرم بر خواست‌های خود تأکید کرده و به اعتصاب ادامه دادند. خواست آزادی فوری دستگیرشدگان نیز اکنون به خواست‌های قبلی مردم این شهر اضافه شده است.

اعتصاب دیروز در سمیرم هم‌زمان با اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان انجام شد. این اعتصابات الگویی برای مردم در همه شهرها است. در شهرهای مختلف کشور در حال حاضر تعدادی از مردم معترض در زندان به سر می‌برند و تعدادی از آنها به اعدام محکوم شده‌اند. اعتصاب عمومی در شهرها یک شکل مهم مبارزه با خواست لغو احکام اعدام و آزادی فوری دستگیرشدگان است.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *