عباس دریس باید آزاد شود! - حسن صالحی

عباس دریس باید آزاد شود! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۶۴۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

فرشته تابانیان، وکیل عباس دریس، کارگر معترض بازداشت‌شده در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ ماهشهر گفته است که اعاده دادرسی برای لغو حکم اعدام عباس دریس از سوی دیوان عالی کشور رد شده است. عباس دریس متهم شده است که در جریان سرکوب خونین حکومت در نیزارهای ماهشهر، رضا صیادی یکی از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی را به قتل رسانده است. اما خود خانواده صیادی گفته‌اند که عباس دریس در این قتل نقشی نداشته است و رضایت داده‌اند. خانم تابانیان اعلام کرده است که تنها راه باقی‌مانده قانونی برای نجات عباس دریس اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری است.

خانم تابانیان تاکنون نیز تلاش‌های ارزنده‌ای برای کمک به خانواده دریس انجام داده است و ما شک نداریم که ایشان برای نجات عباس دریس از اعدام از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد. آنچه که ما به سهم خود می‌توانیم برای عباس دریس انجام دهیم این است که صدایش باشیم و فریاد بزنیم که این کارگر شریف باید فوراً از زندان آزاد شود.

در این میان، لوکاس هامز نماینده پارلمان اتریش و کفیل سیاسی عباس دریس و شورا هاشمی رئیس عفو بین‌الملل در اتریش با انتشار یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی خواهان آزادی وی شده‌اند.

در این روزها که همه‌جا صدای اعتراض علیه اعدام‌ها در ایران بلند است عکس عباس دریس این کارگر شریف و معترض را با خود به همراه ببریم، به جهانیان بگوییم که جرم او این است که شاهد کشتار خونین معترضین توسط حکومت اسلامی در نیزارهای ماهشهر در جریان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ بوده است. به جهانیان بگوییم درحالی‌که حاکمان فاسد با غارت اموال مردم و منابع طبیعی پول‌های افسانه‌ای به جیب می‌زنند عباس شهروندی است که با کارگری و دست‌فروشی زندگی خود و خانواده‌اش را تأمین کرده است. به همه بگوییم که همسر عباس دریس از شنیدن خبر حکم اعدام عباس مدتی پیش از غصه دچار سکته شد و فوت کرد. به همه بگوییم که عباس دریس سه فرزند به نام‌های علی، مهدی و محمد دارد که بارها از جهانیان خواسته‌اند که برای نجات پدرشان آنها را یاری برسانند. درعین‌حال لازم و ضروری است که جامعه کارگری ایران وقتی برای احقاق حقوق خود اعتراض می‌کند خواستار لغو حکم اعدام عباس دریس و دیگر احکام اعدام شود. در ایران و جهان صدای این کارگر زندانی باشیم و او را از اعدام نجات دهیم.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *