مسافران هواپیما: بی اعتنایی مملو از نفرت - کاظم نیکخواه

مسافران هواپیما: بی اعتنایی مملو از نفرت – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۶۴۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ویدئویی در مدیای اجتماعی وسیعا دست به دست میشود که بیانگر نفرت وسیع مردم از حکومت است. روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه طبق ویدئوی منتشر شده، یک آخوند حکومتی از مسئولان فرودگاه چابهار به همراه برخی فرماندهان رده بالای نظامی در پایین پلکان هواپیمای مسافربری به مسافران گل تعارف میکردند تا برای جشن دهه زجرشان سند و فیلم از “استقبال امت مسلمان” تهیه کنند. اما مسافران یکی پس از دیگری از کنار آنها با بی اعتنایی میگذرند و کسی حاضر به گرفتن گل از دست آنها نمیشود.

انتشار وسیع این ویدئو آنچنان فشاری را روی حکومتی ها گذاشت که فرماندار چاه بهار ناچاربه عکس العمل شد و اعلام کرد که قرار نبوده به مسافران گل داده شود. بلکه قرار بود به کادر پرواز گل داده شود! اما ویدئوی مزبور بروشنی چیز دیگری میگوید.

حقیقت اینست که برای اثبات نفرت سراسری مردم از حکومت، دیگر نیازی به ویدئو و فیلم و سند هم نیست. امروز همه مردم در ایران و حتی در سطح جهان این را بخوبی می دانند. مساله مهم اینست که حکومت حتی با سلاح تهدید و زور هم دیگر قادر به تمکین کشاندن مردم و همراه کردن آنها با سنتها و مراسم حکومتی نمیشود. نه فقط این، بلکه در بسیاری از موارد مردم علنا به بالا تا پایین این حکومت فحش میدهند و ابراز نفرت میکنند. اینکه آخوندها بدون محافظ جرات نمیکنند پا به خیابان بگذارند وگرنه عمامه هایشان پرانده میشود را نیز همه میدانند.

جمهوری اسلامی یک حکومت بسیار منزوی و منفور در میان مردم است. تنها با زور سرنیزه سرپا مانده است و امروز مردم دیگر به سرکوب و زورش هم تمکین نمیکنند و مصمم به در هم کوبیدن آن هستند. این وضعیت درمیان نیروهای حکومتی نیز تنش و درگیریهایی ایجاد کرده است. شاهدان عینی از درگیریهای حاد در وسط خیابان میان لباس شخصی ها و نیروهای نظامی در تهران در هفته گذشته خبر دادند.

تلاش و تقلا برای قلمداد کردن همراهی مردم با این حکومت نفرت و انزجار بیشتری را در میان مردم دامن میزند. اینها چپاول میکنند، زندان و اعدام میکنند، و بعد انتظار دارند که مردم از آنها استقبال کنند! این تلاشها و تقلاها براستی تهوع آور است و نه فقط در چاه بهار بلکه همه جا مردم این را بروشنی ابراز میکنند و نشان میدهند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *