فرار معکوس رژیم اسلامی از روزنامه‌نگاران - عطیه نیک‌نفس

فرار معکوس رژیم اسلامی از روزنامه‌نگاران – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۶۴۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“سازمان دفاع از جریان آزاد اطلاعات روز جمعه ۱۳ بهمن‌ماه (۳ فوریه) با انتشار گزارشی از “تعقیب قضایی ۲۵ روزنامه‌نگار و یا مدیرمسئول رسانه در ایران و تنها در ماه ژانویه ۲۰۲۴” خبر داد. این گزارش از جمله به صدور حکم ۳ سال حبس برای غزاله زارع، فعال حقوق کودکان و خواهرزاده فرهاد پایار، روزنامه‌نگار در بخش فارسی دویچه‌وله اشاره کرده است.”

اساساً اسلام و رژیم‌های اسلامی بر مبنای شاکله‌ای از تفکرات وحشیانه و سرکوبگرانه و از طرفی دیگر نشان دادن چهره‌ای انسان‌دوستانه به دنیا استوارند. کارنامه رژیم اسلامی حاکم در ایران هم مملو از منفورترین و سبعانه‌ترین نمونه‌های کشتار و نقض آزادی بیان است. کافی است هر خواننده‌ای فقط فصل آخر این طومار که از آغاز انقلاب “زن، زندگی، آزادی” است را بخواند تا متوجه جنایات ناشی از حضور گله‌های اوباش اسلامی، دقت کنید، اوباش اسلامی نه دولت اسلامی، در ایران اسلام زده شود.

به همین دلیل رژیم اسلامی از هرگونه درج خبر حتی در روزنامه‌هایی که در ایران تحت سیطره خودش فعالیت می‌کنند، به‌شدت وحشت دارد. زیرا می‌داند با وجود دنیای ارتباطات امروز و مدیای اجتماعی به‌سرعت تمام دنیا متوجه انسان‌کشی و وحشیگری هر روزه آن خواهد شد.

اما رژیم اسلامی با تمام تمهیدات، شکنجه، زندان، دستگیری، احکام غیرانسانی و طولانی‌مدت و سیاه‌نمایی مبارزات آزادی‌خواهانه روزنامه‌نگاران، فقط فراری معکوس انجام می‌دهد به این معنی که شرایط خود را هر چه بیشتر بحرانی می‌سازد. زیرا با دستگیری هر روزنامه‌نگار مردم جان‌به‌لب رسیده از رژیم به پشتیبانی از این روزنامه‌نگاران شجاع با رسانه‌ای کردن اخبار آنها از آن فرد حمایت و رژیم را در دنیا رسواتر می‌کنند و از همه مهم‌تر انقلابشان را مستحکم‌تر به‌پیش می‌برند.

مردم به‌خوبی می‌دانند که اگر امثال نیلوفر حامدی، الهه محمدی، غزاله زارع و خیلی دیگر از ژورنالیست‌ها و روزنامه‌نگاران جسور نبودند شاید اخبار جنایات رژیم آن‌طور که باید منتشر نمی‌شد!

بعد از گذشت ۴۵ سال عمر ننگین رژیم اسلامی و البته دو سال پس از آغاز انقلاب درخشان “زن، زندگی، آزادی” دستگیری هر روزنامه‌نگار پتکی است که رژیم بر پایه‌های لب پرتگاه خود می‌زند و سرنگونی خود را هر چه بیشتر میسر می‌کند.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *