صدای "زن، زندگی، آزادی" در نوفل‌لوشاتو -عطیه نیک‌نفس

صدای “زن، زندگی، آزادی” در نوفل‌لوشاتو -عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۶۴۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

چهل و پنج سال از روزی که روح‌الله خمینی، نوفل‌لوشاتو، منطقه‌ای در حومه پاریس را به مقصد تهران ترک کرد گذشته است. مدت‌هاست که در فرانسه تلاش برای محوکردن خاطره و آثار برجای‌مانده از خمینی در نوفل‌لوشاتو راه افتاده است. بعد از تلاش معترضان ایرانی برای حذف تابلو یادبود خمینی در نوفل‌لوشاتو، سال گذشته، شهرداری نوفل‌لوشاتو با اشاره به “جنایات جمهوری اسلامی و نقض مکرر حقوق بشر در ایران” دستور ممنوعیت نصب هرگونه تصویر و پوستر برای یادبود اقامت خمینی در این شهر را صادر کرد و از آن به بعد دست سفارت جمهوری اسلامی هم از برگزاری مراسم به یاد خمینی در نوفل‌لوشاتو کوتاه شد.

واقعیت این است که در آستانه چهل و پنجمین سالگرد حکومت ننگین اسلامی، آن‌قدر این رژیم در جهان رسوا شده که مردم فرانسه و اهالی نوفل‌لوشاتو حاضر نیستند هیچ اثری از جنایت‌کار بزرگ خمینی در محیطشان ببینند. مردمی که سال ۵۷ شاید تصور می‌کردند خمینی پدیده ایست نوظهور برای رهایی در ایران، حالا متوجه شده‌اند که او و مزدورانش جز فلاکت، فساد، جنایت و بدبختی چیزی برای مردم ایران نداشتند.

این چرخش افکار عمومی چیزی نیست جز نتیجه یک انقلاب مردمی، پیشرو و مترقی که توانسته صدای رسای خود را به تمام دنیا آن‌چنان قدرتمند مخابره کند که امروز پوسترها و بیلبوردهای مهسا، نیکا، سارینا و سایر مبارزان راه آزادی در خیابان‌های دنیا دیده می‌شود. این انقلاب چنان پرقدرت است که نه‌تنها اخراج مزدوران رژیم اسلامی از بعضی از کشورهای غرب آغاز شده است، بلکه حتی پوستری از آنها به‌عنوان نماینده تفکرات غیرانسانی و متحجر مایه ننگ شده است.

انقلاب “زن، زندگی، آزادی” نه‌تنها قرار است ایران و خاورمیانه را از مار زهرآگین اسلام سیاسی رها سازد، بلکه با نابودکردن جمهوری اسلامی فضا را برای دنیایی امن‌تر، بهتر و انسانی فراهم خواهد کرد. با وجود تهدید تروریسم اسلامی که سر بزرگ آن رژیم اسلامی حاکم در ایران است، هیچ کجای دنیا امن نیست.

با انقلاب “زن، زندگی، آزادی” مبارزه‌ای متشکل، همه‌جانبه و هدفمند برای سرنگونی قطعی رژیم اسلامی و کوتاه‌شدن دست مذهب از زندگی مردم آغاز شده است. مبارزه برای رسیدن به این اهداف را قاطع و محکم ادامه خواهیم داد.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *