فقر، فساد، گرونی و بحران مسکن - عطیه نیک‌نفس

فقر، فساد، گرونی و بحران مسکن – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۶۵۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“وضعیت تهیه مسکن تا حدی در ایران دچار بحران است که مردم نه‌تنها به اجاره زیرزمین‌ها بلکه به اجاره اتاق‌های ۱۰ متری و گاهی خانه‌های با حضور دیگران روی آورده‌اند.”

بحران مسکن یکی دیگر از مشکلاتی است که روزانه مردم در ایران با آن دست به گریبان‌اند. این در حالی است که رژیم جمهوری اسلامی نه‌تنها برای حل این مشکل مانند بقیه مسائل راه‌حلی ندارد؛ بلکه با دزدی و فساد اقتصادی مزدورانش بر عمق و وسعت این مشکلات دامن می‌زند. این رژیم نمی‌تواند احتیاجات اصلی و اولیه انسانی که شامل خوراک، مسکن و درمان مردم را با وجود منابع عظیم و پتانسیل بالای درآمدی که در ایران وجود دارد، تأمین کند.

بی‌شرمی این رژیم تا به این حد است که مردم به اجاره ساعتی خانه‌ها برای داشتن سرپناهی موقتی نیز روی آورده‌اند. این در حالی است که مزدوران رژیم اسلامی و فرزندانشان در کاخ‌های چندصد میلیونی حتی در خارج از کشور زندگی می‌کنند، خانه‌هایی که ظرفیت شاید هشت یا ده خانوار را داشته باشد.

بحران مسکن و کشاندن مردم به فلاکت معیشتی مسئله ایست که مقصر اصلی آن رژیم اسلامی است که با فساد در دستگاه اقتصادی‌اش کشور را هر روز بیشتر در منجلاب بحران‌های لاینحل فرومی‌برد. اگر چه رفع ریشه‌ای مشکل مسکن مردم در ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی، راهی جز اداره کشور به دست مردم و روی کار آمدن یک حکومت سکولار که از دل مردم برخاسته باشد و دست فساد اسلامی را از قوانین کشور کوتاه کند، ندارد؛ اما برای این امر باید از همین امروز دست بکار شویم.

باید پرچم مطالبه مسکن درخور شأن انسان را بالا ببریم و در تمامی اعتراضات این خواست را با صراحت بیان کنیم. باید اعلام کنیم که بجای بالاکشیدن ثروت مردم و پر کردن جیب آخوند میلیاردرها و صرف مبالغ کلان برای حوزه‌های جهلیه و مراکز تولید و توزیع جهل و خرافه و بجای حمایت مالی و تسلیحاتی از نیروهای ریزودرشت تروریستی اسلامی در منطقه و جهان دولت موظف به تأمین نیازهای پایه‌ای تمامی آحاد جامعه، از جمله مسکن مناسب است. باید اعلام کنیم اگر نمی‌توانید به‌این‌علت است که به نفع استمرار حکومتتان نیست و نمی‌خواهید. پس آن به که گورتان را گم کنید!

برای ایجاد دنیایی انسانی و بدون تبعیض شعار “فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی” را متحقق خواهیم کرد.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *