بابک زنجانی، نمونه کوچکی از فساد مالی رژیم اسلامی - سینا پدرام

بابک زنجانی، نمونه کوچکی از فساد مالی رژیم اسلامی – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۶۵۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، غلامحسین محسنی اژه‌ای، مدعی شد اموال منتقل شده بابک زنجانی به تهران کفاف بدهی‌های او را می‌دهد و با احتساب اموال قبلی “اضافه” هم می‌آید.

باتوجه‌به وجود تحریم‌ها، رئیس قوه قضائیه توضیح نداد که این پول چگونه وارد ایران شده است. در نخستین نگاه، سؤالی که به ذهن خواننده و یا شنونده خطور می‌کند صاف‌وساده این است که این چند میلیارد “ناقابل” قرار است صرف کدام یک از دم‌ودستگاه سرکوب و تحمیق رژیم بشود. سپاه پاسداران، بسیج، صداوسیما و باندهای تروریستی اسلامی در منطقه

فساد مالی و قضایی که سرتاپای رژیم را دربرگرفته است، چندان زمخت و چندش‌آور است که نیازی به پرداختن به آن نیست. اتلاف وقت خوانندگان است. نکته قابل‌ملاحظه تفاوت فاحش برخورد مقامات رژیم با زندانیان “خودی” از نوع بابک زنجانی و زندانیان سیاسی و مخالف رژیم از جنس سپیده قلیان، سپیده رشنو و توماج صالحی است. بابک زنجانی که ثروت مردم را بالا کشیده است از بهترین امکانات در داخل و بیرون زندان برخوردار بوده و هست. این در حالی است که زندانیان سیاسی با هزاران تبعیض، ناعدالتی و داغ و درفش مواجه می‌شوند.

فساد مالی در رژیم اسلامی هیچ عقوبتی ندارد. بلکه برعکس اگر فرد خاطی به رژیم اسلامی و بیت رهبری وصل باشد، پاداش خوبی نصیبش خواهد شد. بابک زنجانی به هر رو اولین فرد شناخته شده‌ای است که تحریم‌ها را دور می‌زد و سود هنگفتی را به جیب سران رژیم سرازیر می‌کرد. این که چه بده‌بستان‌های پشت پرده‌ای در کار است، بدون شک دیریازود به بیرون درز خواهد کرد.

در شرایطی که فسادها مالی مانند “کوروش کمپانی” در روزهای اخیر، اختلاس‌های میلیاردی سال‌های اخیر چنان ابعادی به خود گرفته‌اند که دزدی‌های “بابک زنجانی” را تبدیل به “دله‌دزدی” کرده است، در شرایطی که فلاکت اقتصادی گلوگاه میلیون‌ها انسان را هر روز می‌فشارد، هیچ چاره‌ای جز یک مبارزه متحدانه برای جاروکردن این رژیم از صحنه سیاسی ایران وجود ندارد. ادامه حیات رژیم، داستان ادامه این فسادها و غارت‌های مالی خواهد بود.

مبارزات کارگران، پرستاران، بازنشستگان و غیره، نه‌تنها راهنمای خوبی برای جامعه منزجر از حکومت اسلامی است؛ بلکه راهگشای حرکات وسیع‌تر اجتماعی است. حرکاتی که بار دیگر جرقه انفجارات بزرگ‌تری خواهد بود.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *