گزارش کمیته حقیقت‌یاب و نگرانی رژیم اسلامی - سینا پدرام

گزارش کمیته حقیقت‌یاب و نگرانی رژیم اسلامی – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، روز دوشنبه ۷ اسفند -۲۶ فوریه در سخنرانی خود در شورای حقوق بشر در ژنو از این‌موضوع که درپی مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد جمهوری اسلامی “فریادها بلند شد و کمیته‌ای موسوم به حقیقت‌یاب شکل گرفت” انتقاد کرد و تشکیل دادن کمیته حقیقت یاب را “ایجاد سازوکارهای تحمیلی” نامید و گفت تصمیم سازمان ملل در این زمینه “هیچ مبنای منطقی و مشروعیت حقوقی بین‌المللی” ندارد!

اینکه چرا این نماینده جنایت‌کاران به شورای حقوق بشر دعوت می‌شود به‌خودی‌خود سؤالی است که باید در مقابل سازمان ملل قرار داد و دولت‌های دخیل را جوابگو دانست. اما موضوع کمیته حقیقت‌یاب می‌تواند مشکلات جدی برای رژیم اسلامی ایجاد کند. بنا به گزارش خبرگزاری‌ها این کمیته قرار است گزارش خود را ۱۸ اسفند به شورای حقوق بشر ارائه دهد.

انتظار این می‌رود که جنایات رژیم در این گزارش محکوم و از آن به‌عنوان جنایت علیه بشریت یاد شود. چنین نتیجه‌ای قطعاً می‌تواند به نفع انقلاب مردم باشد و فشارهای بین‌المللی را بر روی رژیم اسلامی افزایش دهد. از سوی دیگر، قدرت مردم و انقلاب زن زندگی آزادی را به مردم نشان خواهد.

عربده‌های عبداللهیان و لودگی‌های این دلقک خامنه‌ای تغییری در این واقعیت نمی‌دهد که در عرصه بین‌المللی نیز دریچه‌های تنفس این رژیم بسته‌تر از همیشه است. معضل پروژه‌های هسته‌ای رژیم و گزارش‌های اخیر آژانس در مورد عدم همکاری رژیم، عدم همکاری رژیم در ارتباط با FATF و تراکنش‌های مالی بین‌المللی که باعث تحریم‌های بانکی رژیم شده است و بالاخره موش‌دواندن‌های تروریستی در منطقه، موقعیت رژیم را در عرصه بین‌المللی هر چه بیشتر متزلزل کرده است.

رابطه دولت‌ها و به‌ویژه دول غرب با جمهوری اسلامی تابع قدرت انقلاب و اعتراضات مردم در ایران است. انقلاب زن زندگی آزادی قدرت خود را نشان داده است. اعتراضات مردم در خارج کشور بر علیه رژیم اسلامی قطعاً به قدرت این انقلاب افزوده و خواهد افزود.

باید هر چه بیشتر به دول غرب برای بایکوت رژیم اسلامی فشار آورد. این امر فقط با مشارکت هرچه بیشتر مردم قابل‌تحقق است.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *