رمضان، ابزار سرکوب توسط رژیم اسلامی - عطیه نیک‌نفس

رمضان، ابزار سرکوب توسط رژیم اسلامی – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“فرمانده سپاه جمهوری اسلامی در مازندران به دلیل مصادف شدن عید نوروز و ماه رمضان در ایران گفت: شهرداری‌ها باید کار فرهنگی کنند و اگر نمی‌توانند به سپاه اطلاع دهند. چرا که سپاه مازندران می‌تواند برنامه‌های فرهنگی را در سواحل استان اجرا کند. اظهارات او مبنی بر ایجاد محدودیت در عید نوروز به بهانه ماه رمضان در حالی است که در طرف دیگر معاون گردشگری جمهوری اسلامی، دهم اسفندماه از تصویب یک مصوبه در امور “روزه و حجاب” برای نوروز ۱۴۰۳ خبر داده بود.”

جمهوری اسلامی استوار بر قوانین اسلامی، رژیمی است که بر پایه سرکوب و بی حقوقی انسان‌ها بنا شده است. اگر یک روز سرکوب، دستگیر، زندان، شکنجه و اعدام نکند، سرنگونی‌اش در فردای آن روز حتمی است. مردم به دلیل جنایات بی‌شمار این رژیم، نبود هیچ رفاه و معیشتی، نداشتن آزادی بیان، نداشتن حق انتخاب پوشش و در یک‌کلام نداشتن هیچ افقی برای آینده، کمر به سرنگونی این رژیم بسته‌اند. به همین دلیل رژیم از هر فرصتی برای سرکوب مردم استفاده می‌کند.

از طرفی قوانین اسلامی و به‌تبع آن رژیم اسلامی برای ایجاد فضای غم و اندوه و تبلیغ فرهنگ عزاداری، شاد نبودن و حرام دانستن شادی مگر به روش اسلامی، همیشه اصرار و تأکید کرده است. ماه رمضان که به‌خودی‌خود خلاف یک زندگی سالم و نرمال انسانی است، به‌عنوان ابزار سرکوب توسط رژیم اسلامی هر سال مورداستفاده قرار می‌گیرد و حالا به دلیل هم‌زمانی رمضان و نوروز، مردم ایران که با شدیدترین بحران‌ها هر روزه دست به گریبان‌اند، به‌واسطه حضور رژیم اسلامی حتی قرار است در نوروز، از جشن‌گرفتن رسیدن بهار و شادی پرهیز کنند.

حکومت اسلامی اما کور خوانده است. رژیمی که تا گردن در مخمصه‌ای اسیر شده است که مردم با مبارزاتشان در انقلاب “زن، زندگی، آزادی” برایش به وجود آورده‌اند، راه فراری ندارد. مصوبه “روزه و حجاب” برای زنانی که حجاب را سوزاندند، روزه برای مردمی که حتی بر سر مزار عزیزان جان‌باخته خود دف زدند و رقصیدند، “کارهای فرهنگی سپاه” برای مردمی که عمامه آخوند را پراندند فاقد اعتبار است. این خیالات باطل رژیم هرگز محقق نمی‌شود.

همانطور که مبارزان راه آزادی می‌گویند: در راه براندازی این رژیم، برگشتی نیست و شجاعانه و هدفمند، ماه رمضان، ابزار سرکوب حکومت الله را بر سرش خراب می‌کنیم.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *