اعتراف به شکست یک گنده لات سپاه- محسن ابراهیمی

اعتراف به شکست یک گنده لات سپاه- محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سردار جعفری ابراز تأسف کرده است که شخصاً نمی‌تواند به دلیل “مشکل جسمی” در سرکوب زنان مخالف حجاب اجباری شخصأ شرکت کند. او خطاب به نیروهای”امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر” گفته است که “حسرت می‌خورم که به دلیل مشکل جسمی نمی‌توانم در کف میدان همراه شما باشم”.

یکی از دقیق‌ترین دماسنج‌های اوضاع سیاسی ایران و موقعیت حکومت و مردم در مقابل هم اظهاراتی است که مکرراً از زبان مقامات دانه‌درشت حکومت اسلامی بیرون می‌زند. از اظهارات و حرکات و سکنات آنها می‌توان به‌روشنی پی برد که روحیه‌شان چطور است؛ چقدر نگران هستند؛ و کلاً توازن میان مردم و حکومت چطور است؟

اظهارات اخیر عزیز جعفری، فرماندۀ پیشین سپاه پاسداران و فرمانده کنونی قرارگاه بقیه الله (چه عنوان با مسمایی برای چپاول خلق‌الله!) روشن‌تر از ده‌ها کتاب نشان می‌دهد که زمین زیر پای فاشیسم اسلامی حاکم در ایران همچنان سست‌تر می‌شود.

واقعاً چه فاکتوری و چه اتفاقی بهتر و روشن‌تر از همین اظهارات به زبان یکی از سر چماق‌داران اسلامی می‌تواند معلوم کند که “خاکریز اول” حجاب را مردم و در پیشاپیش آنها دختران جوان و جسورشان آن‌چنان تسخیر کرده‌اند که حتی امیدی برای باز پس‌گرفتنش وجود ندارد؟!

به ادامه سخنان این فرمانده خسته‌وکوفته و ناامید و درمانده دقت کنید: “متأسفانه در فتنه سال گذشته بسیاری از مسئولین و بخشی از مردم مردود شدند. برخی از مؤمنین هم دچار تردید شدند.”

آیا واقعاً روشن نیست که آن پنهان‌شدن “فرمانده سپاه” پشت “مشکل جسمی” و این اعتراف به “مردود” شدن مسئولین و “تردید مؤمنین” چیزی نیست جز اعتراف علنی گنده لاتهای اسلامی به شکست روحی و روانی و استراتژیک حکومت در یک‌طرف و برتری روحی و روانی وسیاسی انقلاب “زن، زندگی، آزادی”  در طرف مقابل؟

یک لحظه این اظهار درماندگی سردار سپاه را در متن سه اتفاق مهم چند هفته گذشته قرار دهیم: مردم خیمه‌شب‌بازی میان باندها را به تعرض همبسته علیه حکومت تبدیل کردند و عملاً پوزه خامنه‌ای را به خاک مالیدند؛ روز جهانی زن به صف‌آرایی کوبنده علیه حکومت ضد زن تبدیل شد؛ و بالاخره گزارش کمیته حقیقت‌یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل با صراحت تمام جنایات حکومت در جریان انقلاب زن زندگی آزادی را مصداق جنایت علیه بشریت اعلام کرد. همه اینها حاکی از یک‌چشم انداز روشن سیاسی است: همه شرایط دارد برای واردآوردن آخرین و ویرانگرترین ضربات بر پیکر فرتوت و درمانده حکومت اسلامی فراهم می‌شود.

 

سردبیر این شماره:کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *