ماجرای زن شجاع قمی و فراری‌دادن آخوند - شهلا دانشفر

ماجرای زن شجاع قمی و فراری‌دادن آخوند – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شانزدهم اسفند زنی در کلینیک “قرآن و عترت” در قم درحالی‌که فرزند خردسالش را در آغوش گرفته بود، هدف تصویربرداری یک آخوند قرار گرفت. تصاویری که می‌خواهند به استناد آنها برای این مادر به جرم افتادن روسری‌اش پرونده‌سازی کنند.

در برابر این تعرض مادر قمی با خشم تمام به‌سوی آخوند رفته و فریاد می‌زند که گوشی‌اش را به او بدهد. آخوند مقاومت می‌کند. چند زن و مرد دیگر این زن را همراهی می‌کنند و بالاخره گوشی را گرفته و عبای آخوند را کشیده و او را فراری می‌دهند.

ویدئوی این درگیری روز بعد از روز جهانی زن منتشر و پیام دیگری از هشت مارس امسال علیه بساط آپارتاید جنسی حاکم، به دنیا مخابره کرده است. به دنبال انتشار این ویدئو حسن غریب، دادستان قم، ضمن خبردادن از تشکیل پروندهٔ قضایی در این زمینه، خبر بازداشت چند نفر و پلمب مجوز درمانگاه محل واقعه را تکذیب کرد. اما قبل‌تر شبکه‌های داخلی از بازداشت مادر قمی و مدیر مطب و کارکنان درمانگاه و پلمب شدن این درمانگاه خبر داده بودند.

رسانه‌های حکومتی در نقل این خبر، مادر معترض قمی را “سلیطه” خواندند. این موضوع واکنش‌های اعتراضی بسیاری در پی داشت و با هشتگ‌های “مادر قمی، ما سلیطه‌ایم” در مدیای اجتماعی به بحث داغی تبدیل شد.

ندای زنان ایران می‌نویسد: “ما سلیطه‏ایم. روزگار آزار و اذیت زنان در خیابان و فضاهای عمومی، تهدید و ترساندن آنها به دلیل نداشتن حجاب اجباری به سر آمده است. زن، زندگی، آزادی در زندگی و زیست روزمرهٔ ما زنده است و ما را به سلیطگانی بدل کرده که در برابر سلطه و سرکوب می‎ایستیم. فریاد می‏زنیم و آزارگران را از آخوند گرفته تا آن مأمور حجابتان در مترو، وادار به فرار می‏کنیم.”

گوهر عشقی مادر دادخواه ستار بهشتی که فرزندش زیر شکنجه در زندان به دست جانیان اسلامی جان باخت می‌گوید: “این آخوندهای مفت‌خور گردن‌کلفت، به‌جای پیچیدن به پر و پای زنان شجاع مملکت، بروند مغز فاسدشان را اصلاح کنند. دزدی نکنند. آدم نکشند. اختلاس نکنند و دست از مردم‌آزاری بردارند… زنان این مملکت سال گذشته یک تودهنی محکم به شما زدند. فراموش نکنید. مردم ایران از این رجاله‌بازی‌ها نمی‌ترسند. بروید بساطتان را جمع کنید!”

ماجرای مادر قمی در شهری مثل قم که در محاصره آخوند های مرتجع قرار دارد، داستان جدال هر روزه زنان شجاع در همه ایران علیه حجاب و کل بساط آپارتاید جنسی حاکم است. در برابر حکومتی که می‌خواهد سنگر فتح شده حجاب را پس بگیرد، جامعه محکم ایستاده و راه خلاصی را می‌جوید.

 

سردبیر این شماره:کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *