لحظه لخت کردن جمهوری اسلامی در زمین خودی - اصغر کریمی

لحظه لخت کردن جمهوری اسلامی در زمین خودی – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

این جمله را میترا حجازی‌پور در مورد ماجرای کلینیک “قرآن و عترت” در قم نوشته است که تصویر عمیقی از رابطه جامعه و حکومت می‌دهد. آنچه روز ۱۶ اسفند در این کلینیک اتفاق افتاد، زلزله تازه‌ای علیه جمهوری اسلامی به راه انداخت. آخوندی که گفته می‌شود استاد حوزه علمیه! قم است باد کاشت و حالا حکومت دارد طوفان درو می‌کند.

زن شجاعی که بدون حجاب در مقابل این آخوند ایستادگی می‌کند بلافاصله حمایت حاضرین را جلب می‌کند. آخوند قصد فرار دارد عبایش به زمین می‌افتد و آن‌طرف‌تر گیر عده دیگری می‌افتد و عمامه‌اش هم پرت می‌شود. حکومت در پایتخت خلافت خود قافیه را می‌بازد و حالا که حریف این زلزله سیاسی نمی‌شود و باید نشان دهد که سر پا است و باید بهر حال عکس‌العملی نشان دهد، دنبال شناسایی و دستگیری منتشرکنندگان فیلم مداربسته کلینیک قم می‌گردد تا با فوت جلو طوفان را بگیرد!

موج گسترده‌ای در حمایت از این زن شجاع شروع شده و هشتگ #مادر_قمی و #ما_سلیطه‌ایم شبکه‌های اجتماعی را فراگرفته است. فضا چنان در حمایت از “مادر قم” داغ شده که سکینه سادات، دستیار رئیسی هم این روحانی را مورد انتقاد قرار داده و می‌گوید: “شرایط آن مادر که نگران فرزندش است قابل‌درک است و شاید همین موضوع را قابل‌توجیه کند”. عباس عبدی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب با آه و ناله از سکوت علما! نوشته است: “بدتر از رفتار آن روحانی با مادر جوان در درمانگاه قم، سکوت فاجعه‌بار علما و روحانیون درباره این رفتار است که حتی حاضر به دفاع از صنف خود نیز نیستند”. وضعیت اما فراتر از سکوت است. تعدادی از روحانیون شروع به انتقاد از رفتار این روحانی کرده و هشدار داده‌اند که حوزه باید “سیاست‌زدگی و تملق و توجیه حاکمان” را کنار بگذارد. واقعه درمانگاه قم لحظه دیگری از ترس و وحشت روحانیون از لخت کردن جمهوری اسلامی است.

انقلاب زن زندگی آزادی همه چیز را دگرگون کرده و جامعه را به وضعیت برگشت‌ناپذیری رسانده است. هر اتفاقی ازاین‌دست که هر روز و هر لحظه در جایی سربلند می‌کند، چاشنی طوفان‌های عظیم‌تر و خردکننده‌تری است. اینکه مقابله یک زن شجاع در مقابل حکومتیان رعشه بر تن حکومت با همه دبدبه و کبکبه‌اش می‌اندازد، به حد کافی گویای وضعیت این تن نزار و سر پا بودن جامعه برای پایان‌دادن به این موجود خوار و ذلیل است.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *