وزیر بهداشت یا وزیر ممنوعیت کاشت ناخن؟ - سینا پدرام

وزیر بهداشت یا وزیر ممنوعیت کاشت ناخن؟ – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به این دلیل روزنامه “هم‌میهن” در گزارشی با عنوان “وزیر همه باشید نه عده‌ای خاص”، نوشت که باگذشت حدود یک ماه از اولتیماتوم مجلس به وزارت بهداشت برای حل‌کردن مشکل درمان و داروی مردم، معلوم نیست وزیر مربوطه برای حل این مسائل چه کرده و چه خواهد کرد؟

در این گزارش همچنان آمده است که رعایت حدود شرعی در نگاه و گفتگو با “نامحرم”، رعایت شئونات اخلاقی، “جویدن آدامس” و “خندیدن” و ممنوعیت “کاشت ناخن و مژه” از جمله مواردی است که وزارت بهداشت در این ابلاغیه به آنها پرداخته بود.

موضوع حجاب بیشتر از پیش، می‌رود که به محور تناقضات رژیم و حکومتیان از طیف‌های گوناگون و چالش و جدال سیاسی مردم با رژیم تبدیل شود. از سردار جعفری، فرمانده قرارگاه بقیه الله که ادعا دارد: حضور آمران به معروف در ایستگاه مترو تئاتر شهر متوقف نخواهد شد، تا علم‌الهدی که از “گره‌خوردن لایحه حجاب در برخی حوزه‌های حاکمیتی” و تعلل شورای نگهبان و مجلس برای نهایی کردن این لایحه به دلیل برخی “ایرادات” انتقاد می‌کند و به آتش به اختیارهای خامنه‌ای نهیب میرند “شما مردم باید خودتان به میدان بیایید و پشتوانه ارزش‌های دینی باشید. مردم باید خودشان مراقب بی‌حجابی باشند.”، همه‌وهمه سران رژیم می‌دانند که جامعه آبستن انفجار بزرگ‌تری است.

اما و اما وزیر بهداشت این رژیم مافیای الهی چندان از هول حلیم به دیگ افتاده است که دلقک هیچ سیرکی قادر به تکرار آن نیست. یکی نیست از این بنده خدا بپرسد که جویدن آدامس چه صیغه‌ای است؟ در هیچ توضیح‌المسائلی از جمله علامه مجلسی که صدها صفحه در باب پایین‌تنه مسلمین نگاشته شده است، از جویدن آدامس خبری نیست. بی‌انصافی است اگر این یکی از طرف توضیح‌المسائل نویسان حوزه‌ای در افزوده وزیر بهداشت به احکام الهی و اسلامی قلمداد نشود.

این “نابغه” اسلامی می‌داند که در حوزه بهداشت و درمان و بخصوص با حضور برادران مافیای دارو هیچ شانسی برای ابراز وجود ندارد و ازاین‌رو ابلاغیه‌ای فرستاده تا از غافله آتش به اختیارها عقب نماند. ما بارها گفته‌ایم که اولین شرط و اقدام برای بهبود وضعیت درمانی در ایران سرنگونی انقلابی رژیم اسلامی است. در مرحله بعدی خارج‌کردن کل سیستم دارویی و درمانی از حوزه عمل بازار و سودجویی‌های سرمایه‌دارانه ضرورتی است که می‌تواند به یک سیستم درمانی مردمی و رایگان و عمومی بینجامد.

 

سردبیر این شماره:کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *