اتل‌متل "تتلو" - کیوان جاوید

اتل‌متل “تتلو” – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“تتلو توبه‌نامه نوشته است، می‌خواهد خانواده تشکیل دهد.” ده روز پس از برگزاری نخستین جلسه دادگاه امیرحسین مقصودلو، خواننده معروف به “امیر تتلو”، بازپرس پرونده او ادعا کرد “تتلو توبه‌نامه نوشته” و “دوست دارد بعد از پایان مجازات مثل خیلی از جوان‌ها ازدواج کند و خانواده تشکیل دهد.”

کسی نمی‌داند پشت درهای بسته بین دادستان‌ها و بازجوها و برادران گمنام وزارت اطلاعات و تتلو چه می‌گذرد. هر چه هست به احتمال زیاد راز عجیبی در جریان نیست. تتلو، توماج و یراحی و شروین یا سامان یاسین نیست که در کنار مردم و انقلاب زیبای زن زندگی آزادی ترانه‌سرایی کرده و محبوب مردم شده‌اند. تتلو خواننده “درباری” و در خدمت مخوف‌ترین و ضد انسانی‌ترین حکومت است.

به ادعای بازپرس، حالا تتلو می‌خواهد خانواده تشکیل بدهد و بچه‌دار بشود و از راه “درست” موسیقی اجرا کند. اینها همه البته یک ادعا است. موضوع واقعی سوخته شدن پروژه تتلوئیسم است. قرار بود این خواننده، نماینده ارتجاع جمهوری اسلامی باشد و با خیال راحت به مهسا، این جهانی‌ترین و محبوب‌ترین چهره انقلاب نوین در ایران هر کثافتی که از دهانش در می‌آید بگویید. اینها را گفت و در ادامه پروژه حکومت قرار شد تتلو را به آلمان صادر کنند تا کنسرت “بی‌آزار من سیاسی نیستم، هنرمند و خواننده هستم” راه بیندازد و پایان انقلاب زن زندگی آزادی را با کنسرتش در آلمان جشن بگیرند. طوری که گویا اصلاً انقلابی در ایران راه نیفتاده و میلیون‌ها نفر در جهان شیفته این انقلاب نشده‌اند. طوری که انگار اصلاً صدها جوان و نوجوان در ایران به خون کشیده نشده، مورد تجاوز قرار نگرفته و چشمشان را از دست نداده‌اند. انگارنه‌انگار که زندان‌های حکومت پُر از انقلابیون است.

جمهوری اسلامی در قالب تتلو هم مفتضحانه شکست خود و پوزه‌اش به خاک مالیده شد. همان بلایی که در کنسرت ابی بر سر دکتر سمیعی، نوکر حکومت اسلامی، آمد. اینکه آینده تتلو چه می‌شود اینجا موردبحث نیست. مسئله ساده این است که تپش انقلاب و آگاهی مردم ایران نمی‌گذارد هیچ نوع پروژه مشروعیت‌بخشی به جمهوری اسلامی در هیچ گوشه‌ای از جهان جا بیفتد. این باید درس خوبی برای همه آن حلقه بگوشان نزدیک یا همکار نظام باشد که با نوکرصفتی نمی‌توانند به جایی برسند.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *