اعدام کودکان بر مبنای قوانین اسلامی - عطیه نیک‌نفس

اعدام کودکان بر مبنای قوانین اسلامی – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“سازمان حقوق بشر ایران با انتقاد از ادامه اعدام کودک‌مجرمان در ایران اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ میلادی دست‌کم دو کودک‌مجرم در ایران اعدام شده‌اند. در این گزارش آمده است که دست‌کم ۷۰ کودک‌مجرم در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۳ میلادی در ایران اعدام شده‌اند. قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ به‌صراحت “سن مسئولیت کیفری” را بر اساس سن بلوغ شرعی، دختران بالای ۹ سال و پسران بالای ۱۵ سال، تعریف کرده است.”

در اسلام و به‌تبع آن رژیم جمهوری اسلامی، هیچ انسانی دارای حقوق در شأن کرامتش نیست، اما در این میان زنان و کودکان در بی حقوقی کامل به سر می‌برند. در قوانین اسلامی صدها قانون برای مجازات زنان و کودکان وجود دارد؛ اما برای احقاق حقوق آنها هیچ! رژیم اسلامی بی‌کفایت و البته جنایت‌کار برای حل معضلات اجتماعی که تمامی آنها ناشی از موجودیت این رژیم است، با قوانین وحشیانه فقط انسان‌ها را از زندگی محروم می‌کند.

در ایران که تمامی انسان‌ها به‌واسطه حضور اوباش اسلامی با هزاران بحران دست به گریبان‌اند، قطعاً هزاران معضل اجتماعی بروز می‌کند که ارتکاب جرم توسط کودکان می‌تواند یکی از آنها باشد. کودکان در ایران تحت حاکمیت رژیم فاسد اسلامی نه‌تنها مجرم نیستند؛ بلکه قربانیان این سیستم بیمار و انسان کشند. عامل اصلی تمامی جرایمی که در ایران رخ می‌دهد رژیم جمهوری اسلامیست که وقیحانه برای انسان‌ها جرم‌انگاری می‌کند و به‌راحتی آنها را اعدام می‌کند!

در جامعه‌ای که بر اساس قوانین انسانی اداره شود، کودکان دارای بالاترین حقوق هستند. زیرا کودکان نسل آینده جامعه‌اند که اگر در شرایط انسانی پرورش پیدا کنند می‌توانند آینده زیبایی برای همه مردم آن جامعه بسازند. چیزی که با در قدرت بودن اسلام و رژیم اسلامی هرگز نمی‌توان حتی آن را متصور شد.

حکومت و تفکر کودک‌کش و جنایت‌کار اسلامی باید از قدرت برکنار شود تا هرگز شاهد اعدام کودکان نباشیم و کودکان در جامعه‌ای انسانی، مترقی و مدرن با داشتن تمامی حقوق انسانی در بستری بسیار مناسب پرورش یابند.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *