پایان نشر اکاذیب حکومت علیه توماج- منظر دریاکناری

پایان نشر اکاذیب حکومت علیه توماج- منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

توماج صالحی از اتهام “نشر اکاذیب” و “تشویق به اعمال خشونت‌آمیز” تبرئه شد. توماج صالحی در جلسهٔ دادگاه روز شنبه ۲۶ اسفند به صورت ویدئو کنفرانس حاضر شد. وکیل توماج می‌گوید موکلش از اتهامات نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز تبرئه شده است.

حالا روشن تر شده است که نشر دهندگان اکاذیب سران حکومت اسلامی اند و آن کسانی که در جامعه اعمال خشونت می کنند باز همین حکومت اسلامی است. اما چه شده است که بیدادگاه جمهوری اسلامی چنین حکمی صادر کرده است. مگر نه اینکه توماج علیه ارتجاع خونریز جمهوری اسلامی قد علم کرد و جوانان و مردم عاصی از فقر و قوانین اسلامی را به مبارزه دعوت کرد. مگر نه اینکه توماج  شکنجه شدن موقع دستگیری و در زندان را علنا آشکار کرد و با شجاعت بی نظیری مجددا بعد از آزادی چند روزه از زندان در کنار مردم ایستاد و جامعه را برای احقاق حقوق انسانی فراخواند.چرا بیدادگاه های حکومت اسلامی با استناد به همین افشاگری های توماج نتوانست با حکم سنگین، سالها او را پشت میله های زندان به بند بکشد؟

داستان از این قرار است. هر نفسی که جامعه می کشد اقدامی به سوی نخواستن این حکومت راهی برای بسیج نیرو و متحد شدن بیشتر برای سرنگونی جمهوری اسلامی است. تبرئه توماج از این اتهامات بازتاب فشار جامعه معترض و انقلابی است. بازتاب مبارزاتی که باعث سست شدن اقتدار حکومت اسلامی و تفرقه و انشقاق در میان سازندگان و پاسدارن این حکومت شده است. جمهوری اسلامی می داند با احکام زندان نمی تواند از پس مردم برآید. بنابراین همچون آخرین روزهای حکومت شاه  که مجبور شد زندانیان سیاسی را آزاد کند، این رژیم هم بخاطر کم کردن فشار اجتماعی چاره‌ای جز این ندارد که در برابر توماج های انقلاب سر تعظیم فرود بیاورد. این است واقعیت اجتماعی. این رژیم در محاصره است. حلقه را باید تنگ تر کرد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *