محاکمه رژیم بدست ترانه، بهاره و مهدی- میلاد رسایی‌منش

‎محاکمه رژیم بدست ترانه، بهاره و مهدی- میلاد رسایی‌منش

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

زهرا مینویی درباره موکلش ترانه علیدوستی، گفت که برای این بازیگر سرشناس “شش ماه قرار نظارتی” صادر شده است. به گفته وکیل ترانه علیدوستی، پرونده جدید موکلش “در دادسرای فرهنگ و رسانه مربوط به پست اینستاگرامی” این بازیگر “درباره آرمیتا گراوند بود” و بنا بر رأی نظارتی صادر شده، او باید “در این شش ماه هیچ پستی با محتوای سیاسی و تشویش اذهان عمومی منتشر نکند.”

بنا به گفته همین وکیل دادگستری، بهاره هدایت از زندان “به مرخصی نیامده” بلکه “اجرای حکمش تا هشتم فروردین” به تعویق افتاده است. بهاره هدایت در حال حاضر “با تعویق اجرای حکم” در بیرون از زندان به سر می‌برد؛ “مرخصی جزو دوره حبس حساب می‌شود” اما در صورتی که این فعال سیاسی به زندان بازگردانده شود، مدتی که بیرون بوده، جزو حبس او به حساب نمی‌آید.

زهرا مینویی درباره پرونده مهدی یراحی نیز توضیح داد که او در حال حاضر با “پابند” با محدودیت تردد هزار متری بیرون از زندان است و برای دیدار والدینش «منتظر بخشنامه مرخصی نوروز هستیم.»

‎ این احکام در واقع بازتاب یک واقعیت اجتماعی دیگر هم هست. وضعیتی که ثابت می کند دوره ترساندن مردم به سر رسیده است و چنین احکام مسخره‌ای بیش از هر چیز قدرت مردم را در برابر یک حکومت پوشالی بر ملا می کند. در واقعیت امر این سه مخالف حکومت اسلامی هستند که این رژیم را در پیشگاه مردم به محاکمه کشیده‌اند و این حکومت اسلامی است که در منگنه خشم اجتماعی پرس می‌شود.

حکومت اسلامی پس از آغاز انقلاب زن زندگی آزادی فشار بر بخش‌های مختلف جامعه، از جمله هنرمندان و فعالین سیاسی را به منظور سرکوب اعتراضات به شکل محسوسی افزایش داده است. روزی نیست که در جایی خبری، مبنی بر احضار و تحت فشار گرفتن فردی سرشناس که علیه حکومت و در کنار مردم قرار دارد مخابره نشود. واقعیت این است، که حکومت اسلامی آنچنان مرزهای انسانیت را زیر پا گذاشته که هیچ انسان شریفی نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد. این فشار و سرکوب از جانب حکومت علیه مردم معترض، اما نه تنها باعث فروکش کردن اعتراضات نخواهد شد که مردم را عصبانی‌تر خواهد کرد.  هر یک حکم علیه هر انسان مبارز و ضد حکومت و همچنین احکام زندان و محدودیت های اجتماعی علیه هنرمندان و افراد سرشناس در واقع هیزمی مضاعف بر خشم مردم خواهد بود تا بنیاد این رژیم را بسوزاند و به خاکستر تبدیل کند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *