یک‌قدم دیگر به‌پیش - اصغر کریمی

یک‌قدم دیگر به‌پیش – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل بازتابی از تأثیر جهانی انقلاب زن زندگی آزادی است. انقلابی که زنده است و به راه خود ادامه می‌دهد. ۴۵ سال است جمهوری اسلامی جنایات عظیمی علیه مردم ایران انجام داده است، آپارتاید جنسیتی را بر جامعه تحمیل کرده، در زندان‌ها شکنجه و تجاوز کرده و در بیرون زندان‌ها اسید پاشیده، تیغ به‌صورت زنان زده و بی‌شرمانه‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین جنایات را علیه مردم انجام داده است. همه اینها را سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی می‌دانستند؛ اما احتیاج به یک نیروی قدرتمند اجتماعی بود که بپذیرند و در گزارش‌هایشان منعکس کنند. این نیرو، انقلاب زن زندگی آزادی بود که همچنان گلوی جمهوری اسلامی را می‌فشارد و به نهادهای بین‌المللی و دولت‌ها فشار میاورد.

این گزارش به نوبه خود راه تشدید فشارهای جهانی علیه جمهوری اسلامی، راه محاکمه سران حکومت و تشکیل دادگاهی بین‌المللی علیه آنها و راه بایکوت جمهوری اسلامی را هموارتر کرد. اما تحقق اینها نیز در گرو تداوم و پیشروی انقلاب است. در مورد رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی نیز این گسترش مبارزات مردم بود که دول غربی را نهایتاً به بایکوت آن کشاند.

همراه‌کردن افکار عمومی جهانی با مبارزات مردم ایران برای به زیر کشیدن حکومت اسلامی و وادارکردن نهادهای بین‌المللی و دولت‌های مختلف که بجای مماشات، فشار به جمهوری اسلامی را تشدید کنند، فشار به آنها برای بایکوت جمهوری اسلامی و پیگرد بین‌المللی جنایت‌کاران حاکم بر ایران، یک رکن مهم استراتژی سرنگونی جمهوری اسلامی است. روندی که جمهوری اسلامی را تضعیف می‌کند و به مردم اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهد داد.

گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل ضربه‌ای سیاسی به جمهوری اسلامی و قدمی به‌پیش برای مردم ایران و انقلاب زن زندگی آزادی است. این جزئی از روند پیشروی انقلاب در ایران است و با تداوم آن روزی خواهد رسید که نهادهای بین‌المللی و دول غربی بپذیرند که جمهوری اسلامی را بایکوت کنند و سران حکومت و جنایت‌کاران اسلامی را مورد پیگرد قرار دهند. آن روز دور نیست.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *