سال نویِ مردم و نوروزِ پیروزی - سیاوش آذری

سال نویِ مردم و نوروزِ پیروزی – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

امروز آخرین روز سال است؛ سالی پر از مجادله و مبارزه، سال پیشروی و تعمیق انقلاب زن زندگی آزادی، سال خیز برداشتن مردم و در پیشاپیش آنان زنان برای سرنگونگی جمهوری اسلامی، یکی از مخوف‌ترین و جنایت‌کارترین رژیم‌ها در تاریخ معاصر، سال دیدن رؤیای آزادی و برابری، رؤیای جامعه‌ای عاری از هر گونه تبعیض، چه جنسیتی، چه قومی، چه ملی، سال رؤیای برپایی جامعه‌ای انسانی که در آن همه مردم، پیر و جوان، زن و مرد و دگرباش، نوجوان و کودک در شادی و رفاه به سر می‌برند، سال پویایی حقیقی‌تر از خود حقیقت!

این سال، سال مبارزه پیگیر خانواده‌های دادخواه بود؛ خانواده‌هایی که با پاسداشت یاد عزیزانشان راه آنان را زنده و مشعل انقلاب را پر توان و برافراشته نگاه داشتند. این سال، سال مبارزه بی‌وقفه کارگران نفت، کارگران پتروشیمی، کارگران فولاد، سال مبارزه بی‌امان پرستاران و معلمان، سال مبارزه و اعتراض بازنشستگان، سال مجادله فعالان مدنی و محیط‌زیست بود. این سال، سال مبارزه زندانیان سیاسی زن و مرد و تبدیل زندان‌ها و سیاه‌چال‌های رژیم به سنگر مبارزه و پیشروی انقلاب علیه حکومت جنایت‌کاران اسلامی بود. این سال همچنین سال در هم تنیده‌تر شدن مبارزه و انقلاب در داخل و خارج کشور، سال داغ‌کردن زمین زیر پای آمرین و عاملین جنایات رژیم در خارج از کشور و به محاکمه کشاندن و محکومیت این جانیان بود. این سال الحق سال مردم و انقلابشان بود.

در مقابل، این سال، سال تشتت بیشتر در صفوف رژیم، سال ریزش نیروهای حکومت الله، سال بر خود لرزیدن سرکردگان جمهوری اسلامی از رهبر الدنگشان خامنه‌ای و عضو اسبق تیم اعدام و رئیس‌جمهور جنایت‌کارشان رئیسی تا خود جناب الله، سال انزوای بیشتر سیاسی رژیم در سطح جهان، سال رسوایی هر چه بیشتر جمهوری اسلامی و دست‌اندرکاران آن در انظار عمومی و بین‌المللی، سال لرزش ستون‌های رژیم و قرارگرفتن آن در سراشیبی سقوط بود.

و اما این سال، سال نوید طلوع خورشید رهایی، سالِ سال‌های امکان‌پذیر شدنِ شکفتن و بالیدن تمام ظرفیت‌های انسانی تک‌تک آحاد جامعه در فردای پیروزی انقلاب و تحقق آرزوی آزادی و برابری و رؤیای یک‌دنیای بهتر بود.

بهار در آستانه است. فردا از آن ما مردم خواهد بود. نوروز پیروز و ایام به کام!

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *