رادان و مقابله با رشد سرقت - سیاوش آذری

رادان و مقابله با رشد سرقت – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

احمدرضا رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی رژیم گفت که “سرقت از جمله سرقت مسلحانه و خشن در کشور پیشه و شغل عده‌ای شده که از این راه کسب درآمد می‌کنند.” وی از به کار گرفته‌شدن هزاران گشت پلیس در شرق و غرب تهران برای “ایجاد امنیت پایتخت” خبر داد؛ اما افزایش موارد بزه از جمله سرقت را به “کمبود بودجه” برای به‌کارگرفتن دوربین‌های مداربسته نسبت داد.

رادان این اراجیف “کارشناسانه” را در حالی ایراد می‌کند که ما در ایران با نوع جدیدی از سرقت به نام “کالا قاپی” و یا “غذا قاپی” مواجه هستیم که در آن سارقان بسته‌های غذا و یا اقلام خوراکی در دست مردم را می‌قاپند. به‌علاوه، بنا بر داده‌های سازمان زندان‌های کشور ۶۸ درصد از زندانیان را سارقان و بزهکاران مواد مخدر تشکیل می‌دهند. همچنین بررسی گزارش‌های آماری حاکی از افزایش چهار برابری سرقت در پنج سال گذشته در ایران است.

اینکه میان افزایش جرم و بزه و گسترش فقر و تعمیق شکاف طبقاتی رابطه‌ای مستقیم وجود دارد اکنون جزئی از دانش عمومی است. افزایش جرائم به‌موازات افزایش نرخ تورم، رشد نرخ کالاهای مصرفی و اساسی که اتفاقاً بسیاری از آنان به‌خاطر تشدید فقر از سبد معیشتی مردم حذف شده و کسادی کسب‌وکار و گسترش بحران اقتصادی صورت می‌پذیرد.

رادان در حالی از “کمبود بودجه” می‌نالد که جمهوری اسلامی برای حفظ بقای خود در مقابل مردم مقادیر کلانی پول خرج اوباش پاسدار و بسیجی و نیروهای سرکوب خود و مراکز تولید جهل و خرافه و پرورش آخوند می‌نماید و برای باقی‌ماندن در محاسبات منطقه‌ای و رقابت با دیگر قدرت‌ها میلیاردها دلار صرف بسیج و تسلیح نیروهای تروریست اسلامی در منطقه خاورمیانه و در سطح جهان می‌کند.

مشکل رادان و ترس قابل رویت از پس آن نه تأمین امنیت مردم در مقابل سارقان و بزه کاران عادی بلکه تداوم امنیت سارقان متشکل و مافیای حرفه‌ای رژیم اسلامی و اقتصاد دزدسالار مبتنی بر اختلاس‌های نجومی و رشوه‌خواری و بساط چپاول ثروت جامعه است. اتفاقاً مسئله مردم هم نه سارقان و بزه کاران عادی که خود از جمله قربانیان فقر و فلاکت تحمیل شده بر جامعه توسط رژیم اسلامی هستند، بلکه همین مافیای اسلامی است که عامل اصلی بحران‌های متعدد اقتصادی و سیاسی و آسیب‌های اجتماعی متعاقب آن است. اساسی‌ترین قدم در راه مقابله با جرم و بزه به زیر کشیدن سازمان جنایی رژیم اسلامی است.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *