حکومت برود همه‌مان می‌رویم! - کاظم نیکخواه

حکومت برود، همه‌مان می‌رویم! – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

از دهان دست‌اندرکاران سابق و امروز حکومت الزاماً همیشه لجن بیرون نمی‌آید. بعضاً حقایقی را هم اعتراف می‌کنند. اخیراً بحث سرنگونی حکومت در میان آنها هم بالا گرفته است. حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران که از دو خردادی‌های حکومتی است در گفتگوی نوروزی‌اش گفته است “اگر جمهوری اسلامی نباشد، اکثریت مردم ایران نه به موسوی مراجعه می‌کنند، نه به خاتمی، نه به فائزه هاشمی و نه به تاج‌زاده مراجعه می‌کنند. اگر خدای‌نکرده جمهوری اسلامی نباشد، مردم همه کسانی که در حاکمیت بودند از اصول‌گرا گرفته تا اصلاح‌طلب را با یک چوب خواهند بُرد.”

این گفته حقیقتی را بیان می‌کند و آن اینکه مردم علیه سرتاپای حکومت هستند. سخن او واکنشی به وزارت خارجه آمریکاست که در سایت خود در مورد فائزه هاشمی اخیراً نوشته بود “فائزه هاشمی مخالف حجاب اجباری، حامی حقوق زنان و مدافع دیگر هم‌بندان خود است که آن‌ها را بی‌گناه می‌داند” و یک‌مشت توصیفات دیگر که جای بحث جداگانه‌ای دارد که چگونه دولت آمریکا با افتضاح جورج تاون و به افتضاح کشاندن رضا پهلوی و شرکا، به دنبال رهبرتراشی دیگری برای مدیریت اوضاع بعد از جمهوری اسلامی است و چنته‌اش کاملاً خالی است. کارت‌هایشان تماماً سوخته است.

این نکته کاملاً حقیقت دارد که با رفتن حکومت اسلامی همه وابستگان امروز و سابق آن خواهند رفت. اوضاع این جامعه نشان می‌دهد که هر کسی که تنش به گوشه‌ای از این حکومت جنایت‌کار و مادون بشری خورده باشد، در آینده این کشور مطلقاً جایی نخواهد داشت. حتی آنها که از خامنه‌ای و جناح حاکم سیلی‌خورده‌اند به همین دلیل تردیدی در مورد دفاع از حکومت اسلامی‌شان ندارند.

این بدان معنا نیست که جنگ و جدال در میان آنها کم است. همین مرعشی در مورد انتخابات اخیر مجلس که ظاهراً یکدست شده می‌گوید: “یکی از مسائلی که در این انتخابات بسیار بروز کرد و آشکار شد این بود اصول‌گرایانی که مدعی اداره کشور، کنترل و مدیریت آن هستند، دچار تشتت فوق‌العاده‌ای هستند”.

کل این اوضاع را فقط با کلمه “بن‌بست” حکومت اسلامی و بورژوازی بین‌المللی می‌توان توصیف کرد. جمهوری اسلامی در مقابل مردم دچار تشتت و بن‌بست است و غرب هم از آویزان شدن به سلطنت‌طلبان ناامیدشده و از توسل به مرتجعین چادری و اسلامی نظیر فاُئزه طرفی نخواهد بست و ناچار است به خواست مردم برای سرنگونی کل حکومت و تعیین سرنوشت خود گردن بگذارد. تکلیف این جامعه را مردم تعیین خواهند کرد.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *