رمضان: کابوس رژیم و بحران خدا - سیاوش آذری

رمضان: کابوس رژیم و بحران خدا – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بعد از پلمب فروشگاه‌ها و رستوران‌ها به علت “عدم رعایت شئونات اسلامی” و ارائه خدمات و غذا در ماه رمضان نوبت به پلمب کردن لنج‌ها رسید. بنا بر گزارش‌ها “فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک لنج با تعدادی مسافر نوروزی در دریا خبر داد.” این در حالی است که پیش‌تر به‌ویژه به علت تقارن ماه رمضان با نوروز فرماندهان ریزودرشت نیروهای سرکوب رژیم تهدید به برخورد با افراد و اماکن “هنجارشکن” و رفتارهای مغایر با “فرهنگ اسلامی” کرده بودند.

دراین‌رابطه گزارش‌های متعددی از برخورد با شادی مردم در نقاط مختلف از جمله جزیره قشم و پلمب مجموعه‌های بوم‌گردی، پلمب ده‌ها رستوران در شهرهای مختلف مانند تهران، اصفهان، دزفول، ری، ابهر، همدان و قم در رسانه‌ها منتشر شده است. رژیم همچنین در تلاش برای تحمیل مجدد حجاب اجباری به زنان به جریمه و پلمب ده‌ها واحد صنفی به دلیل ارائه خدمات به مشتریان زن بی‌حجاب پرداخته است.

اما همین آمار و ارقام نشانه تغییر توازن قوای اجتماعی به نفع مردم به یمن پیشروی‌های حاصل از انقلاب زن زندگی آزادی و شکست سیاست تهدید و ارعاب رژیم است. رژیم در چنان وضعیت وخیمی قرار گرفته است که هر چه می‌کند به‌عکس خود مبدل می‌گردد: تهدید می‌کند اما مردم ویدئوهای گردش و شادی خود را در رسانه‌های اجتماعی به نمایش می‌گذارند؛ پلمب می‌کند؛ اما فروشگاه‌ها و رستوران‌های بیشتری به صف واحدهای صنفی “هنجارشکن” می‌پیوندند؛ از احترام به “فرهنگ متعارف” اسلامی مردم در ماه رمضان دم می‌زند؛ اما همین مردم ماه “مبارک” رمضان را به کابوسی برای رژیم تبدیل می‌کنند؛ و دست آخر با توسل به توقیف کسب‌وکار و تهدید دارایی مردم و زورگیری و زیر پا گذاشتن “حق مقدس مالکیت خصوصی” که اساس اقتصاد سرمایه‌دارانه را تشکیل می‌دهد جوهر سیستم دزدسالار سرمایه‌داری اسلامی و بحران لاعلاج اقتصاد الله را به نمایش گذاشته و تشدید می‌کند.

کابوس رژیم را پایانی نیست. این کابوس حاصل مغایرت موجودیت حکومت اسلامی و هر آنچه رنگ و بوی اسلام و عزا دارد با باورها و فرهنگ انسان‌دوستانه و آزادی‌خواهانه مردم و شادی، رفاه و برابری است. مردم با سپردن رژیم به زباله‌دان تاریخ به این کابوس پایان خواهند داد.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *