محمد صدر و نیمه عقل حکومت الله - سیاوش آذری

محمد صدر و نیمه عقل حکومت الله – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محمد صدر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام دررابطه‌با لایحه حجاب و عفاف سخنانی ایراد کرده که در شکلی فشرده وضعیت وخیم رژیم اسلامی را به‌روشنی بیان می‌کند. وی دررابطه‌با پیشنهاد کسر از حساب زنان بی‌حجاب گفته این عمل نه‌تنها موجب “ضرر فرهنگی” بلکه همچنین موجب بی‌اعتمادی مردم به سیستم بانکی و ضرر اقتصادی و ورشکستگی بانک‌ها می‌شود. او پیشنهاددهندگان لایحه عفاف و حجاب را “نفوذی”، “دشمن اسلام و ایران” و “فاقد عقل کامل” خوانده. او اضافه کرده که حتی رئیسی که قبلاً می‌گفت که اصلاً نباید اقتصاد مملکت یا معیشت را به سیاست خارجی یا برجام گره بزنیم با گذشت زمان متوجه شده که رشد اقتصاد، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه خارجی با سیاست داخلی و خارجی مستقیماً در ارتباط است و مشکلات اقتصادی بدون خروج حکومت اسلامی از انزوای جهانی امکان‌پذیر نیست.

این اعتراف به شکست رژیم در تحمیل فرهنگ و حجاب اسلامی و جنگ با مردم است. این اعتراف به ابعاد بسیار گسترده بی‌حجابی است که انقلاب زن زندگی آزادی قادر به تحمیل آن به رژیم شده. پتک فولادین انقلاب آن‌چنان بر سر حکومت الله فرود آمده که همان نیمه عقل را نیز از سر دست‌اندرکاران رژیم، از رهبر الدنگ گرفته تا رئیسی جلاد پرانده. پیشنهاد لایحه‌ای برای تحمیل حجاب اسلامی در کشوری که حجاب اجباری جزئی از قانون اساسی آن است اعتراف به دود شدن قوانین اسلامی است. هر تلاش رژیم برای تسخیر مجدد خاکریز حجاب نه‌تنها محکوم به شکست است؛ بلکه واکنش مردم را شدیدتر و حکومت را به لبه پرتگاه سقوط نزدیک‌تر می‌کند.

این سخنان همچنین اعتراف به ورشکستگی کامل اقتصادی و تعمیق انزوای بین‌المللی به دلیل سیاست‌های بحران‌زای رژیم اسلامی از یک‌سو و به یمن پیشروی انقلاب از سویی دیگر است. رژیم اسلامی برای بقای خود ناچار به ترویج و حمایت از تروریسم اسلامی در منطقه و جهان است و همین امر ادغام سیاسی و اقتصادی آن در سرمایه جهانی را غیرممکن می‌سازد.

بحران رژیم اسلامی، همانطور که بارها ذکر کرده‌ایم در جوهر خود بحرانی سیاسی است. راه‌حل این بحران نیز لزوماً راه‌حلی سیاسی است. رفع بحران و ساخت جامعه‌ای انسانی، آزاد، برابر و مرفه تنها با سرنگونی رژیم اسلامی امکان‌پذیر می‌گردد. عقل انقلاب جاری بر این امر واقف است و نیمه عقل الله را به زیر خواهد کشید.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *