مردم قیطریه: گور پدر مسجد- کیوان جاوید

مردم قیطریه: گور پدر مسجد – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۹۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شبکه شرق: “صبح روز یکشنبه، ۱۳ فروردین‌ماه، در پارک قیطریه، مردم محل جمع شدند؛ جمعیت به‌مرور، در حال افزایش است. مردم به ساخت مسجد اعتراض دارند”. زاکانی، شهردار تهران در واکنش به اعتراض‌ها گفته است: “نه‌تنها در پارک قیطریه بلکه در تمام پارک‌ها مسجد خواهند ساخت.”

عجیب نیست؟ اگر کسی عمیقاً جامعه ایران را نشناسد فکر می‌کند این دیگر از آن دروغ‌های شاخ‌داری است که باورش غیرممکن است. مگر ممکن است در ایرانِ تحت حاکمیت یکی از بی‌رحم‌ترین، خون‌ریزترین و تروریست‌ترین حکومت‌های موجود در جهان که اسلام را به‌زور شلاق و اعدام و اسید می‌خواهد به خورد مردم بدهد، مردمی پیدا شوند که جرئت کنند علناً در خیابان جمع شوند و به ساخت مسجد اعتراض کنند؟ این خبر حقیقت دارد. اما چطور چنین پدیده‌ای ممکن شده است؟

عجیب نیست! زیرا این مردم با همه وجود خود حس می‌کنند که حکومت متکی به مسجد و محرم و رمضان یعنی حکومت فساد و فقر و فلاکت؛ یعنی حکومت زمین‌خواران قهار؛ یعنی حکومتی متکی به حجاب اجباری و قتل بی‌حجاب‌هایی نظیر مهسا و اسارت میلیون‌ها زن دیگر و این مشاهدات پیش‌زمینه تحول فکری و فرهنگی عظیم ضد مذهبی در ایران است..

مردم عادی در ایران در ابعاد ده‌ها میلیونی با مذهب از طریق کتاب و علم و فلسفه تسویه‌حساب نکرده‌اند. این مردم امثال صدیقی‌ها را در قالب “مردان خدا” مشاهده کرده‌اند و به تجربه دیده‌اند که مسجد سنگری برای حفظ سلطه این اوباش اختلاس‌گر است.

حکومتی که تلاش می‌کند مردم را به‌زور شلاق به‌ظاهر به بهشت ببرد، در همین کشور که بر روی اقیانوسی از منابع طبیعی ارزشمند شناور است، “جهنم خدا” را ساخته است. خدا همیشه وسیله‌ای برای به بند کشیدن مردمی بوده است که راه نجات جمعی و سرنگون‌کردن حاکمان مستبد را خواب و خیالی دوردست می‌بینند. جامعه‌ای زیر سلطه اعتقادات مذهبی یعنی جامعه فقرزده، ضد زن و مردسالار و همین جامعهِ اسیر مذهب تبلور بهره‌مند بودن از همه امکانات و رفاهیات زندگی برای حاکمانِ متکی به دین است.

اعتراض به ساخت مسجد در قیطریه در واقع اعتراض به کل ارتجاع مذهبی و اسلامی در ایران است. این حرکتی در حمایت از زندگی و خوشبختی عمومی است. حرکتی برای ساختن دنیایی بهتر، بدون مذهب و بدون مقدسات.

انقلابی که در ایران شعله‌های فروزان آن را می‌بینیم پایانی خواهد بود بر همه نابرابری‌های اجتماعی و احترام به علم و کرامت انسانی. مردم قیطریه در این راه عملاً به میدان آمده‌اند. حمایتشان کنیم.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *