مساجد، مراکز یاوه‌گویی، خالی هستند! - سینا پدرام

مساجد، مراکز یاوه‌گویی، خالی هستند! – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه “ما در تهران محلاتی داریم که مسجد ندارند”، و یا اینکه “در برخی محلات هم ظرفیت مساجد کم است و بعضاً چون ظرفیت کم است، مردم نمی‌روند” افزود: “فاصله مساجد از هم نباید بیشتر ۴۰۰ متر باشد.”

این حضرت واقعاً سنگ تمام گذاشته است. گاهی به نظر می‌رسد که مسابقه یاوه‌گویی عجیب‌وغریبی بین سران رژیم در جریان است. به‌هیچ‌وجه نمی‌توان این کلمات قصار را خواند و در حیرت فرونرفت که چه مقدار از مغز ایشان در حال فعالیت است.

واقعاً سزاوار نیست که رزومه این بزرگوار را در اینجا یادآور نشوم. محمد آقامیری کیست؟ سید محمد آقامیری کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی متولد ۱۳۵۴ در شهر تهران است دارای مدرک فوق‌لیسانس عمران- مهندس زلزله و علوم سیاسی از دانشکده مطالعات خاورمیانه و سطح عالی حوزه – خارج فقه و اصول می‌باشد. اولین واحد دروس حوزوی مردرندی است و دومین درس حوزه‌های جهلیه، جعل و جفنگ‌گویی. این سید بزرگوار همه را یک جا دارد.

چند مدتی است که بعد از خوابیدن حرکت‌های خیابانی مردم، این حضرت با شرکا دور برداشتند که هر جای ممکن مسجدی به پا کنند و “بیزینس” جهل و حماقت را “رونق” دهند. اما دلیل واقعی خالی بودن مساجد و مکان‌های اشاعه جهل و دروغ یک واقعیت تاریخی است. مذهب، دستگاه مذهبی، تفکر مذهبی و هر آنچه با این خرافات تاریخی تداعی می‌شود، وصله ناجوری بر جامعه بشری و به دلایل بیشتری وصله ناجورتر بر سپهر سیاسی فرهنگی جامعه ایران است. مساجد خالی است چرا که جامعه بیزاری خود را از الله و حکومت الله از هر منفذی جار می‌زند. مساجد خالی است چرا که مردم معنای واقعی فلاکت و تورم در زیر سایه حکومت مذهبی دزدسالار را با گوشت و پوست خود احساس می‌کنند. مردم ایران به تجربه دریافته‌اند که این تاجران مذهب و خرافات “چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند”. خشم مردم از این حجم از ریاکاری دلیل دیگری برای خالی بودن مساجد است.

حضرت آقامیری که خودشان یک پا “مهندس زلزله” تشریف دارند، متوجه نیستند که زلزله‌ای که با انقلاب زن زندگی آزادی شروع شده است، هم‌دینشان را ویران خواهد کرد هم مکان‌های دینی‌شان را. منتها دفعه آینده مردم به عمامه‌پرانی و پس‌گردنی اکتفا نخواهند کرد.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *