کاریکاتوری از جنگ با اسرائیل- منظر دریاکناری

کاریکاتوری از جنگ با اسرائیل- منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

استفاده صداوسیما از تصویر آتش‌سوزی در شیلی به‌عنوان انفجار موشکی سپاه در اسرائیل!

کلیپ‌ دروغین جمهوری اسلامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن حملات گسترده موشکی به اسرائیل دیگر آبرویی برای این آبروباختگان تاریخ بجا نگذاشته است. رژیم اسلامی انگار در عصر الاغ سواری به سر می‌برد که نمی‌فهمد مردم به گسترده‌ترین شکل ممکن به مدیای اجتماعی دسترسی دارند و نمی‌شود هر چرند و دروغ شاخداری را به خورد مردم داد.

شاید بهتر است دقیق‌تر گفته باشیم که رژیم می‌داند مردم فوراً به حقیقت پی می‌برند؛ اما کار این حکومت دیگر از فکرکردن به یک روز بعد گذشته است. فقط در لحظه زندگی می‌کند و نمی‌تواند فکری به حال یک ساعت بعد بکند. کلیپ مشهور آتش‌سوزی در شیلی که میلیون‌ها بار در رسانه‌های اجتماعی و خصوصاً در یوتیوب باز نشر پیدا کرده است را بعنوان حملات دقیق و موفقیت‌آمیز به اسرائیل جا می‌زنند و فوراً مسخره خاص و عام در ایران و جهان می‌شوند.

همانطور که همه مردم می‌دانند جمهوری اسلامی یارای جنگیدن با “دشمن خارجی” ندارد. توان موشکی‌اش که به گفته کارشناسان نظامی نیمی از موشک‌هایش در هوا و در آسمان ایران و خارج از مرز هوایی اسرائیل منفجر شده‌اند و بعضاً خانه و کاشانه مردم را در شیراز و جاهای دیگر ویران کرده همین است که دیدیم. این رژیم با همه سرکوبش نه توان مرعوب کردن و به خانه فرستادن مردم را دارد، نه توان بسیج نیروی حکومتی برای ورود به جنگ.

این حکومت در اوج ذلت و ازهم‌پاشیدگی درونی می‌رود که با انقلابی اجتماعی سرنگون شود. این را مردم ایران به‌خوبی دریافته‌اند. همه تبلیغات “اقتدار” داخلی حکومت مثل همین تبلیغات موفقیت‌آمیز بودن حملات موشکی‌اش کشک و بادهوا است. حتی اوباش حکومت هم این ذلت حکومت را به خوبی درک کرده اند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *