ایستادگیِ زندانیان سیاسی در اهواز - کیوان جاوید

ایستادگیِ زندانیان سیاسی در اهواز – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به‌حکم محمد نیازی، مدیر داخلی زندان شیبان اهواز، ۱۷ زندانی سیاسی در این زندان از حق ملاقات با خانواده و دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی محروم شده‌اند.

وب‌سایت هرانا، روز یکشنبه، ۲۶ فروردین‌ماه، اعلام کرد که محمدعلی عموری، مختار البوشوکه، جابر البوشوکه، عبدالامام زائری، علی حلفی، یحیی ناصری، علی صیاحی، ایوب پرکار، غلامحسین کلبی، عبدالزهرا هلیچی، فارس عموری (رماحی)، محمدرضا مقدم، محمد مؤمنی تیماس، حسین سبحان نصاری، جابر صخراوی، محمد لویمی و حسن سواری از روز گذشته “ممنوع‌الملاقات” هستند.

در بدو امر اینطور به نظر می‌رسد که این زندانیان سیاسی در اهواز نیستند که نه‌تنها در مقابل رژیم سر خم نمی‌کنند که مورد بیشترین تعرض حکومت نیز قرار گرفته و حتی از اولیه‌ترین حقوق زندانی که ملاقات با اعضای خانواده است محروم شده اند. در نگاه اولیه اینطور تداعی می‌شود که رژیم دست بالا دارد و زندانی نه‌تنها در اسارت است، بلکه “زندانی در زندان” برای آنها ساخته اند. اینها البته یک واقعیت است. زندان‌های جمهوری اسلامی محلی برای شکنجه‌های مختلف و حق‌کشی‌های چندجانبه علیه زندانیان است. رژیم با اذیت و آزار زندانیان، فضای شکنجه آوری برای آنها و خانواده‌هایشان به وجود می‌آورد تا تحمل زندان را برای آنها سخت‌تر و پُرهزینه‌تر کند. پیام رژیم این است که زندان نه فقط حذف فیزیکی زندانی از جامعه که محل شکنجه‌های مضاعف نیز هست. با این پیام می‌خواهند فضایی از رعب عمومی ایجاد کرده تا از اعتراضات مردم جلوگیری کنند.

اما پشت این حقیقتِ آزار و شکنجه زندانیان سیاسی یک واقعیت دیگر نیز به‌روشنی هویدا است. قدرتِ مقاومت و روحیه بالای زندانیان سیاسی که زندان را نیز به ابزار مبارزه علیه حکومت اسلامی تبدیل کرده‌اند. در زندان‌ها روحیه بالای مبارزاتی موج می‌زند و میارزه زندانیان سیاسی امتداد مبارزه مردم در خیابان‌ها است. امتداد اعتراضات و اعتصابات همه مزدبگیران که با تجمعات مداوم و منظم خود خواب رژیم را آشفته‌تر از همیشه کرده‌اند. مبارزه در زندان‌ها در ایران ادامه انقلاب زن زندگی آزادی است. حمایت گسترده از بی‌حجابی سراسری و ادامه جنگ مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی‌ است.

در این راستا صدای رسای این ۱۷ زندانی سیاسی در اهواز می‌شویم و به آن عزیزان پیامی روشن می‌دهیم که در کنارشان هستیم. با انتشار علنی اسامی این عزیزان و احتمالاً انتشار تصاویر آنها یک‌قدم بیشتر به‌سوی معرفی‌شان در سطح ایران و کشورهای دیگر بر می‌داریم. رژیم در منگنه مبارزات ما است. رهایش نمی‌کنیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *