موشک‌پرانی به اسرائیل برای مقابله با مردم - محسن ابراهیمی

موشک‌پرانی به اسرائیل برای مقابله با مردم – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بعد از پرتاب بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به آسمان اسرائیل با اسم رمز “یا رسول‌الله”، سران حکومت صف‌کشیده‌اند و رجز پیروزی می‌خوانند که عملیات بیش از انتظار به هدفش نائل شده است، معادله جدیدی رقم خورده است و “رژیم صهیونیستی” عبرت گرفته است! همچنان که انتظار می‌رفت پهپادها و موشک‌ها از نظر سیاسی کمانه کرده و به عمامه نایبان فاسد رسول‌الله اصابت کردند.

یک هدف حکومت از موشک‌پرانی گسترده به اسرائیل این بود که ته‌مانده‌های طرف‌دارش را که سال‌هاست با وعده فتح قدس سرکارشان گذشته است دلخوش کند و کنار خود نگه دارد. هدف دیگرش این بود که به نیروهای نیابتی در منطقه امید بدهد. همان نیروهایی که در جریان جنگ غزه، از حکومت اسلامی چیزی تحویل نگرفتند جز اینکه خامنه‌ای گفت دست و پیشانی طراحان “طوفان الاقصی” را می‌بوسد!

اما هدف اصلی حکومت از حمله موشکی به آسمان اسرائیل، “انتقام سخت” از مردمی است که برای ساقط کردنش یک انقلاب سخت راه انداختند. هدف اصلی، انتقام از انقلاب زن زندگی آزادی است که شبح خوفناکش همچنان بالای سر خامنه‌ای و دارودسته‌اش چرخ می‌زند.

این بسیار سمبلیک و معنادار است که حکومت اسلامی دو عملیات را در یک روز انجام داد: به اسرائیل پهپاد و موشک فرستاد و به‌سوی مردم در ایران عربده‌کش‌های نهی‌ازمنکر! هدف این بود که شاید در فضای پرواز موشک‌ها، برای پس‌گرفتن سنگر “حجاب و عفاف” فرجی حاصل شود. هدف اصلی مقابله با مردمی بود که حکومت از سایه‌شان هم هراس دارد.

همان روز اول معلوم شد مردم نه‌تنها مرعوب نمی‌شوند؛ بلکه چنین ماجراجویی‌های نظامی مردم را منزجرتر و خشمگین‌تر می‌کند. تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته در مقیاس هزاران نفره در مقابل سازمان برنامه‌وبودجه نشان داد که اوضاع از چه قرار است. همان روزی که در آسمان موشک‌ها می‌غریدند، در زمین و در خیابان معلمان بازنشسته فریاد می‌زدند “فقط کف خیابان به دست میاد حقمان”. همان وقت که سران حکومت عربده علیه اسرائیل می‌کشیدند، بازنشستگان علیه رئیس‌جمهور همین حکومت شعار می‌دادند: “رئیسی بی‌عرضه برگرد برو به حوزه”!

مردم نه‌تنها با عملیات “رسول‌الله” نترسیدند، بلکه فضا آن‌چنان علیه دارودسته جانی “رسول‌الله” قوی بود که سپاه پاسداران تهدید کرد که “با هر کسی در فضای مجازی از اسرائیل حمایت کند برخورد قاطع خواهد شد”! معلوم می‌شود دره عمیق میان مردم و حکومت فقط با جنازه نظام اسلامی پر خواهد شد!

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *