الهه محمدی و افتخارِ در کنار مردم بودنش – تهمینه صادقی

مندرج در ژورنال شماره ۴۸۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“الهه محمدی خبرنگار “هم میهن” با ۱۵ سال سابقه خبرنگاری روز چهارشنبه چهارم مرداد در دادگاهی غیرعلنی بر خلاف درخواست او و همسرش مجبور به شرکت شد”.

الهه محمدی یکی از خبرنگاران متعهد به مردم از مراسم تشییع جنازه مهسا امینی در شهر سقز خبر رسانی کرد و با شجاعت تمام هزینه زندان و شکنجه و ممنوع کار شدن را به جان خرید. جمهوری زبون اسلامی با اتهام تکراری “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” در همان روزهای نخست اعتراضات سراسری، الهه را بازداشت کرد که تا همین امروز در زندان به سر می‌برد. الهه در روند این بیدادگاه از نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار دیگری که اسیر جمهوری اسلامی است و اتهامات و روند پرونده مشابهی با او داشته است دفاع کرد.

این جلسهِ دادگاهی کردن و محاکمه الهه محمدی نبود این جلسه ای برای محاکمه جانیان اسلامی بود. در این بیدادگاه اسلامی یک خبرنگار را با اتهامات تکراری و احمقانه ماهها به بند کشیدند تا به خیال خود این پیام را به همه مردم و از جمله به خبرنگاران برسانند که افشای جنایات و در کنار مبارزات مردم بودن عقوبت سختی دارد.  الهه اما با رد اتهامات انتسابی گفت: “ارتباطی با هیچ دولت خارجی نداشته و افتخار می‌کند که در کنار مردم مانده تا صدایشان باشد.”

تنها این جمله در این بیدادگاه اسلامی به گوش مردم و جهانیان رسید. افتخار در کنار مردم و صدای این مردم دردمند شدن همچون پُتکی بر سر حاکمان اسلامی فرود آمد و به مردم نیز پیام روشنی مخابره کرد که زندان خللی در عزم این اسرا ایجاد نمی کند و آنکه باید بترسد نه مردم و زندانیان سیاسی که جانیان جمهوری اسلامی هستند.

الهه با این پیام روشنش نشان داد که از مردم نیرو می گیرد و صدایشان می شود و به مردم سرنگونی طلب که پرچم انقلاب زن زندگی آزادی را برافراشته اند نیرو می دهد  تا دقیقا حس کنند مخالفت با حکومت اسلامی مرز و حصار زندان ها را هم شکسته است.

ما ایرانیان سرنگونی طلب در خارج ایران که طی این ۱۰ ماه نیز بیش از همه سالها گذشته جمهوری اسلامی را در خارج ایران به انزوا کشانده و بی آبرو تر کردیم، به همه الهه ها و نیلوفرها و گلرخ ها و سپیده ها و هزاران زندانی سیاسی دیگر قول می دهیم با قدرت هر چه بیشتر صدای آنها و صدای انقلاب زیبای زن زندگی آزادی باشیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال:  کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *