آموزش رایگان، حق مسلم کودکان – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

آموزش رایگان، حق مسلم کودکان – محسن ابراهیمی

هر جمله ای که از دهان مقامات فاسد و چپاولگر حکومت اسلامی بیرون می آید، یک شاهد دیگر بر این حقیقت است که انقلاب زن زندگی آزادی، یک نبرد همه جانبه میان مردم و حکومت اسلامی است: نبردی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و طبقاتی.

اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش فقط یک نمونه است. او تحصیل دانش آموزان را با خرید خودرو مقایسه کرد و در پاسخ به گرانی شهریه مدارس غیر انتفاعی (خصوصی) گفت که: “بری ماشین مدل بالا هم بخری باید پول بیشتری بدهی. شاید خانواده ها دنبال چیز دیگری هستند، ما که نباید پولش را بدهیم”!

این اظهارات وزیر آموزش و پرورش در شرایطی است که زیر سایه حکومتِ”مستضعفین”، آموزش و پرورش کالایی و طبقاتی شده است؛ کیفیت آموزش در مدارس دولتی بسیار پایین است؛ هزینه مدارس خصوصی بسیار بیشتر از حقوق و دستمزد یکسال کارگران و کارمندان دولت است و فقط در یکسال گذشته بیش از یک میلیون کودک به خاطر محرومیت و فقر از تحصیل محروم شده اند!

کسی از این اظهارات وزیر آموزش و پرورش حکومت اسلامی علیه طبقات محروم و تهیدست جامعه تعجب نمی کند وقتی که خامنه ای در یک حمایت طبقاتی آشکار از طبقه مفتخور حاکم و آیت الله های میلیاردر گفت “قرآن میگوید مستضعفین یعنی ائمه اطهار و پیشوایان بالقوه عالم بشریت”!

بی دلیل نیست که در ایران یک جنگ همه جانبه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و در یک کلام طبقاتی  در جریان است و یک جلوه مهم این جنگ طبقاتی اعتراضات سراسری معلمان است که یکی از بزرگترین و سراسری ترین اعتراضات سیاسی علیه حکومت اسلامی را پیش برده اند و به یک رکن مهم خیزش برای رهایی از حکومت میلیاردرهای اسلامی تبدیل شده اند. معلمانی که علیه کالایی کردن، خصوصی کردن، مذهبی و ایدئولوژیک کردن آموز ش و پرورش شعار داده اند. فریاد زده اند تحصیل رایگان، باکیفیت و غیر ایدئولوژیک حق مسلم دانش آموزان است. علیرغم توحش سرکوبگران حکومت با اعتماد به نفس اعلام کرده اند “با اهل قلم هر که درافتاد ور افتاد” و بالاخره هشدار داده اند “رئیسی، قالیباف این آخرین پیام است، جنبش فرهنگیان آماده قیام است”!

در کنار خصومت حکومت اسلامی با هر آنچه رنگی از شادی و برابری و آزادی و انسانیت دارد، سخنان وزیر آموزش و پرورش علیه حق مسلم همه کودکان از یک آموزش رایگان با استاندارد بالا یک دلیل دیگر بر حقانیت راهی است که مردم انتخاب کرده اند: انقلاب زن زندگی آزادی!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *