درود بر روزنامه‌نگاران شجاع - سیما بهاری

درود بر روزنامه‌نگاران شجاع – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با صدور احکام دادگاه بدوی علیه الهه محمدی و نیلوفر حامدی، این دو روزنامه‌نگار را که پس از تهیه گزارش در ماجرای قتل مهسا ژینا امینی بازداشت شدند، به سال‌ها زندان و محرومیت از فعالیت سیاسی و رسانه‌ای و همچنین فعالیت در فضای مجازی محکوم کرد.

نیلوفر حامدی بعد از قتل حکومتی مهسا درست به معنای نام زیبایش به دست‌وپای حکومت قاتل پیچید و آرامش را از آنها گرفت. از بیمارستان گزارش داد و جامعه را از اتفاق شومی که افتاده بود آگاه کرد و الهه محمدی با انتشار اخبار مربوط به خاک‌سپاری مهسا سیل جمعیتی را به رخ حکومت کشید که این بار قصد سکوت ندارند. حکومت از همان زمان از این زنان جسور ترسید.

حامیان انقلاب زن زندگی آزادی به این دلاوران شجاع که از حرفۀ شریفشان به نفع انسانیت و برای درج حقیقت استفاده کردند درود می‌فرستند و آنها را در آغوش پر مهر خود می‌گیرند. آنها شایستۀ بیشترین حمایت‌ها هستند. رهبران انقلاب جاری آنها و هیچ‌یک از عزیزان و مدافعان انقلاب را که در زندان‌های حکومت اسیرند تنها نمی‌گذارند.

حکومت با دادن این احکام به بازداشت‌شدگان هم انتقام می‌گیرد و هم می‌خواهد تصویری ارائه دهد که حالاحالاها ماندنی است و در قدرت. انقلاب اما دارد ریشۀ آنها را می‌کند. این را خود حکومت هم می‌داند. به این خاطر است که می‌ترسند و می‌خواهند چند صباح دیگری هم شده با قتل و زندان سر پا بمانند. سر پا هستند؛ اما با ترس!

حکم داده‌اند که در صورت تأیید، دو سال از عضویت در احزاب! محروم خواهند گشت. کدام احزاب؟ مگر حزبی در ایران اجازۀ فعالیت سیاسی دارد؟ در ایران فعالیت سیاسی ممنوع است، نوشتنِ حقیقت جرم است، و شنای خلاف جریان با زندان و شکنجه و مرگ پاسخ می‌گیرد. همچنین گفته‌اند اجازۀ فعالیت در فضای مجازی و مطبوعات هم ندارند. گویی دارند از جامعه‌ای حرف می‌زنند که این نوع فعالیت‌ها آزاد است! طی حیات پر از کشتار و صدور احکام خشن جمهوری اسلامی چند وبلاگ‌نویس کشته و زندانی و شکنجه شده‌اند؟ چه کسی حق آزادی بیان داشته که حالا می‌خواهند نیلوفر و الهه را “محروم” کنند.

در اعتراض به احکام زندان نیلوفر حامدی و الهه محمدی صدایمان را بلند کنیم. در تجمعات مختلف شعار “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” سر دهیم. در اعتراضاتی که سازمان می‌دهیم یکی از باندرول‌ها باید همین شعار باشد.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *