اجازه ندهیم رضا رسایی به طناب دار سپرده شود - سهیلا دالوند

اجازه ندهیم رضا رسایی به طناب دار سپرده شود – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جمهوری طناب دار اسلامی این بار، رضا (غلامرضا) رسایی، جوان ۳۴ساله و تنها نان‌آور خانواده اهل شهر صحنه در استان کرمانشاه را در تاریخ ۲۰ مهر سال جاری به اعدام محکوم کرد. رضا رسایی در جریان انقلاب زن، زندگی، آزادی به تاریخ سوم آذر ۱۴۰۱ توسط نیروهای اطلاعاتی در کرج بازداشت و سپس به زندان دیزل آباد منتقل شد. وی نزدیک به چهار ماه است که در اداره اطلاعات صحنه تحت بدترین شکنجه‌ها، از جمله شوک الکتریکی، خفگی با گذاشتن کیسه پلاستیکی روی سر و ضرب و شتم شدید برای وادارکردنش به اعتراف اجباری و جهت پرونده‌سازی قضایی قرار گرفته است. وکیل این زندانی سیاسی نیز به دلیل فشار نهادهای اطلاعاتی از وکالت وی استعفا داده است.

حکومت اسلامی با صدور حکم ضدانسانی اعدام علیه زندانیان سیاسی تلاش می‌کند با ایجاد فضای رعب و وحشت، مردم را به سکوت وادارد و انقلاب زن، زندگی، آزادی را به حاشیه براند. در واقع رژیم با طناب دارش می‌خواهد از مردم معترض که اعلام به رفتن و سرنگونی آن کرده‌اند انتقام بگیرد. خیالی خام. با این جنایت خشم مردم معترض علیه رژیم اسلامی بیشتر خواهد شد.

باید به‌خاطر داشته باشیم که جنبش علیه اعدام و جنبش دادخواهی بارها توانسته است که اعدام، این قتل عمد دولتی، را متوقف کند و رژیم ضد زندگی را به عقب براند. باید تا دیر نشده جنبید و جلوی اجراشدن این حکم را گرفت. می‌توان با اتحاد و همبستگی جان رضا رسایی را نجات داد. با شنیده و دیده‌شدن نام و تصویرش در تمام دنیا، با برپایی طوفان توییتری در خیابان‌های دنیای توییت به نامش، با نوشتن نامش بر درودیوار خیابان‌ها، با حضور در مقابل زندان و با هم‌صدا و همراه شدن با مادر رضا رسایی برای لغو حکم اعدام این زندانی سیاسی بکوشیم.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *